6. 9. 2015

Rozděleni časem - Bouře

Název: Rozděleni časem - Bouře
Původní název:
Spisovatel: Julie Cross
Žánr: Fantasy
Počet stran: 312
Nakladatelství: Fragment





Hodně často si vybírám knihy podle obálky, ale kdybych si je měla vybírat opravdu jen podle ní a kašlat na děj, tuhle bych si opravdu nevybrala. Je pravda, že jsem viděla už mnohem horší obálky, ale tato není žádný skvost. Jediné, co se mi opravdu líbí je pozadí bouře. Bohužel ho kazí ten fialový dým, alespoň tedy myslím, že to má být dým. Modrá a fialová se k sobě sice hodí, ale tady to působí divně. A postavy se vůbec nehodí na hlavní hrdiny knihy. Působí dost vyumělkovaně.

O cestování časem je nejspíš mnoho knih s nejrůznějšími způsoby cestování. Já jsem doposud nečetla mnoho knih na toto téma, nejspíš proto, že jsem většinou nepochopila princip čestování časem. I přesto jsem se rozhodla, že si přečtu ještě nějakou další knihu o cestování v čase. Přeci jen ne všechny knihy na toto téma musí být propadák. Alespoň jsem v to tedy doufala.

Jackson studuje vysokou školu, má kamarády a skvělou přítelkyni. Jeho na první pohled dokonalý život má však jeden háček. Umí cestovat časem. Nikdy však nemůže nic změnit. Když se vrátí zpátky do současnosti (rok 2009) vše zůstane tak, jako kdyby časem vůbec necestoval. Jenže teď se stane něco zvláštnějšího. Jackson se přesune do roku 2007 a nemůže se dostat zpátky do přítomnosti…

Bouře se četla skvěle. Určitě tomu dopomohlo i to, že všechny kapitoly byly krátké a tím jako kdyby se kniha opticky zkrátila. Navíc nad začátkem každé kapitoly bylo napsáno, které den v kterém roce se kapitola odehrává, takže jsem neměla nejmenší problém se v knize zorientovat.

Jackson to má v hlavě srovnané. Ví, co od života chce a co má pro to udělat. Ale jeho nově nalezená schopnost mu jeho plán trochu narušila. Proto je teď zmatený a dělá unáhlená rozhodnutí. Mám pocit, že se točí pořád dokola. Jako kdyby pořád opakoval stejné chyby a pak je chtěl napravovat.

Holly je prima holka. Zábavná a chytrá. Akorát ji trochu vadí, jak často ruší Jackson schůzky s ní. Vlastně by se dalo říct, že je to taková nevýrazná osoba. Ale nevýrazná rozhodně neznamená nevýznamná.

Adam je Jacksonův i Hollyin nejlepší kamarád. Je doopravdy důvěryhodný, jelikož mu Jackson jako jedinému prozradil své tajemství. A on se teď snaží přijít na to, jak je možné, že se to vůbec děje. Kromě toho, že se tím snaží pomoct kamarádovi, je to pro něj i skvělá zábava, protože se hodně zajímá o vědu.

Příběh se skoro celý odehrává v New Yorku. Díky častým Jacksonovým skokům do minulosti se odehrává hned v několika časových liniích. Ale převážně v roce 2009 nebo 2007. A New York je jednoduše New York, ten se nezmění snad nikdy.

O cestování v čase jsem zatím četla jen dvě série. První sérií jsou Strážci času, kde jsem vlastně přečetla jen první díl Bouře začíná. A to byla skvělá kniha, ale když jsem zkoušela číst druhý díl, bylo to všechno příšerně zmatené, tak jsem to vzdala. Druhou knihou byla série Drahokamy, která byla jednoduše úžasná.

Bouře se nejvíc podobá Strážcům času. Řekla bych, že příběh je zajímavější u Strážců času, ale je příliš komplikovaný. Tady je vše vysvětleno mnohem srozumitelněji a děj rozhodně není nudný.

Cestování v čase je v knize vysvětleno dost srozumitelně. Ale na konci se do toho zapletly alternativní vesmíry a to už mi z toho šla tak trochu hlava kolem. Snad to bude více rozvedeno v druhém díle, protože tady jsem se v tom vážně ztratila. Ale až na tenhle drobný detail je kniha skvělá.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)