24. 8. 2015

Tři nejsou pár

Název: Tři nejsou pár
Původní název: Three's A Crowd
Spisovatel: Ali Cronin
Žánr: Dívčí román
Počet stran: 280
Nakladatelství: Fragment





Obálka je podle mě udělaná ve stylu neurazí, nenadchne a mě rozhodně nenadchla. Jediné plus obálky asi je, že se hodí k názvu, i když se podle mě název nehodí ke knize.

Přiznávám, že po prvních čtyřiceti stránkách jsem se do čtení už více méně nutila. Děj knihy byl opravdu nic moc a hodně předvídatelný.Kniha byla po stylistické stránce napsaná skvěle, ale příběh se mi prostě nedostal pod kůži a nebavilo mě to.

Cass má stálého přítele Adama, kterého miluje. A který si rozumí jak s jejím otcem, tak bratrem. Ale nesnese se s jejími kamarády. Cass chce kvůli němu zahodit šanci na prestižní školu. Adam je pro ni prostě všechno a Cass je v podstatě takový jeho psík. Ale na obzoru jsou další dva kluci… Cass se musí rozhodnout.

Cass je příšerně naivní. Má přes oči nasazené růžové brýle a vůbec nevidí skutečnost. Nebo si ji spíše nechce přiznat. Celou dobu mi příšerně lezla na nervy a měla jsem jí chuť proplesknout.

Adam je s prominutím ukázkový blbec a to ještě hodně mírně řečeno. Je nesympatický na první pohled. Žárlivý, sprostý, nepříjemný… Prostě kluk, kterého byste v životě nechtěly potkat.

Sára je Cassina nejlepší kamarádka. Taky jsem jí neměla zrovna nejradši. Nebyla tak naivní jako Cass, moc dobře věděla, co je Adam zač a snažila se to Cass nějak šetrně naznačit. Ale ta její neschopnost neříkat věci přímo mě vytáčela.

A Jack. Kluk, který se do Cass zakoukal. Jack byl opravdu sympatický, sportovec a měl to v hlavě srovnané. Ale co se týká Cass byl do ní prostě zamilovaný a neviděl, že nemá zájem.

Jediná věc co mě překvapila je ta, že název této knihy je absolutně mimo. Podle názvu byste si myslely, že tu půjde o nějaký milostný trojúhelník a dívka se bude muset rozhodnout mezi dvěma chlapci. Ale nic takového tu není a ten název je podle mě úplně scestný.

Celkově jsem byla touhle knihou opravdu zklamaná. Je to vlastně třetí díl ze série, jejíž první díl nebyl nic moc a druhý byl super. Předpokládala jsem tedy, že tento díl bude dobrý, ale byl nejhorší z celé série.

Jsem si jistá, že spousta lidí má úplně opačný názor než já a že se najdou lidi, kterým se bude tato kniha líbit. Ale já jí můžu doporučit maximálně jako komedii na zasmání nad tím, jak je hrdinka naivní, což je popravdě spíše k pláči než smíchu.

Vzhledem k tomu, že se z toho ohromného množství knížek, které vychází v cizině, dostala k nám do Česka, tak to musí být úspěšná knížka, ale opravdu si neumím představit na které planetě. U mě to projela na plné čáře.

Ačkoliv je tato recenze spíše negativní, tak se knížka přečíst dala. Sice s obtížemi, ale dala a i když si to po přečteních předchozích slov asi nemyslíte, znám ještě daleko horší knihy. Ale i tak je tahle kniha opravdu hodně podprůměrná.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)