26. 8. 2015

S hlavou v pejru

Název: S hlavou v oblacích pejru
Původní název: S hlavou v oblacích pejru
Spisovatel: Kateřina Petrusová
Žánr: Román
Počet stran: 120
Nakladatelství: Fragment




Obálka je milá. Není přeplácaná a k příběhu se skvěle hodí. Ale nelíbí se mi tam název knihy. Černá a červená se k obálce moc nehodí, trochu to narušuje její jemnost.

Všichni pořád mluví o Kateřině Petrusové jako o skvělé spisovatelce. Chtěla jsem tedy zjistit, jestli je opravdu tak skvělá a začala jsem jedinou knihou, která není součástí série.

Vzhledem k tomu, že má kniha pouze 120 stran nečekala jsem, že by byl děj knihy pořádně rozvinutý, ale doufala jsem, že i tak autorka zvládne napsat skvělý příběh. Ale hlavně jsem opravdu chtěla poznat styl autorčina psaní.

Markétě Mrázové se stane v Jižních Čechách menší nehoda. Ta nastartuje plno neuvěřitelných událostí, které Markétě změní život. A to kompletně. Z racionálně myslící osoby se stává uzlíček nervů… i když se nedá říci, že by to byla tak úplně její vina.

Knížka je opravdu kraťounká, takže jsem ji přečetla v pohodě asi za hodinku možná za hodinku a půl. Je to příjemné čtení. Ale hlavně je to hrozně vtipné. Musela jsem si mezi některými částmi dávat pauzu, protože mi od smíchu tekly slzy a já nechtěla promočit knihu.

Ze začátku jsem měla z Markéty pocit, že je to naprostá slepice. Postupem času už mi přišla více sympatická, ale pořád si myslím, že v některých situacích se chovala nepřiměřeně. Jinak však byla chytrá a důsledná, šla si za tím, co chtěla. To také svědčí o její tvrdohlavosti. Též měla smysl pro humor, protože všem kolem dávala zajímavé přezdívky.

Pavel umí být sympatický, přátelský i děsivý. Záleží, v které chvíli na něho narazíte. Je úžasně vtipný a chytrý. I když se v některých situacích zachoval hloupě. A jak říká hlavní hrdinka, podobá se spíše kovbojovy než českému vidlákovy.

Kniha se odehrává v České republice, konkrétně tedy ve vesničce jménem Lhota a v Praze.

Lhota na mě působí příjemným dojmem. Na někoho asi bude působit jako na Markétu, jako zapadákov, ale já mám přírodu ráda a přímo jsem cítila tu atmosféru, která z této vesnice sálala.

A Praha… co bych tak mohla říct o Praze? Není v knize moc popsaná, a proč by také měla být? Všichni přece víme, jak vypadá Praha a to v ní ani nemusíme bydlet.

Jak už jsem psala ze začátku je kniha ohromně zábavná. A právě díky tomu jsem si knihu oblíbila, přestože děj byl dost předvídatelný. Ale jako letní čtení to je podle mě perfektní knížka. Třeba i na dovolenou, kde víte, že toho moc nepřečtete, protože to máte rychle přečtené nebo třeba na cestu vlakem.

Myslím si, že za přečtení kniha stojí. A i kdybyste po přečtení pak měli jiný názor, tak vám čtení zase tolik času nezabere. Zkusit se má přece všechno, ne?

Já sama mám v plánu se ke knize vrátit, až budu potřebovat nějaké povzbuzení. Něco, u čeho bych se pořádně zasmála a zapomněla na své vlastní trable.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment .

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)