26. 8. 2015

Hostitel

Název: Hostitel
Původní název: The Host
Spisovatel: Stephenie Meyer
Žánr: Fantasy
Počet stran: 552
Nakladatelství: Tatran





Původní obálka s okem mě tak trochu děsí a asi jsem jedna z mála, které se nelíbí. Na druhou stranu se ke knize hodí. Každopádně pokud bych si Hostitele někdy koupila, což mám rozhodně v plánu, ráda bych si koupila filmovou obálku, která je na rozdíl od téhle úžasná.

Stephenie Meyer je známá díky sérii Stmívání, kterou půlka lidí miluje a půlka nenávidí. A já popravdě nechápu proč. Každopádně je to dobrá spisovatelka a všechny její knížky jsou skvělé, i když by to v některých chtělo trochu víc reality.
 
Knihu jsem si chtěla přečíst v první řadě kvůli autorce. A pak jsem také viděla film, který byl dokonalý.


Věděla jsem, o čem kniha bude, jaké tam budou postavy, jak to dopadne. Byla jsem zvědavá, co všechno bylo ve filmu vynecháno a jak tedy zní původní příběh.

Přečíst knihu o pěti stech stránkách za dva dny. Kdy jsem vlastně četla kdykoliv jsem mohla klidně i v hodinových blocích a ještě si kvůli tomu nějakým způsobem zničila záda, to jsem myslela, že se nikdy nestane. Ale podařilo se mi to právě u Hostitele. Prostě jsem nemohla přestat číst. Hostitel byl pro mě něco jako droga. Nemohla jsem se od něj odtrhnout. Doslova. Abych šla spát, stálo mě to spoustu přemlouvání samu samé.

Zemi napadli mimozemšťané - duše, které potřebují k přežití lidského Hostitele. Je už jen pár lidí - Rebelů - kteří jsou opravdu sami sebou a snaží se, aby to tak zůstalo. Ale když duše obydlí jednu z těchto rebelů - Melanie - stanou se zvláštní věci. Spojenectví mezi hostitelem a duší.
  
Melanie je odvážná a tvrdohlavá. Hodlá bojovat do poslední dechu kvůli ochraně svých nejbližších. A právě tyhle vlastnosti je všechny zachránily.


Wanda
dělala špatnou věc, aniž by si to uvědomila. Hned jak zjistila, že to je špatné, přestala a začala pomáhat lidem. A ukázalo se, že je opravdu milá a hodná. A má spousty zajímavých příběhů.

Jared je horká hlava. Popravdě bych řekla, že si ani nebyl jistý tím, co má dělat. Ale nebyl špatný. Jen nevěřil lidem, kteří mu všechno vzali. Měla jsem ho docela ráda.

Ian je naprosto dokonalý. Ale vážně. Možná byl na začátku trochu protivný, ale pak byl prostě úžasný. Choval se mile a rozhodl se dát šanci i duši.


Jamie je na svůj věk velmi chytrý. Rychle si dokáže ujasnit, jak se věci mají. Kromě toho nějakým způsobem dokáže, že je většinou po jeho.

Jeb je Jeb. Vždy optimistický, ve všech vidí dobro. Protože ono tam je. Chce chránit všechny, kdo si to zaslouží, i když s tím ostatní nesouhlasí. Je to pravý vůdce.


Úkryt rebelů je opravdu velmi dobře propracovaný. Klidně bych ho nazývala domovem, protože to je domov, krásný domov na to, že je to úkryt. A pak celkově Země je také nádherná. Čistá. Také místo, kde bych chtěla žít. Žádné škodlivé látky.

Jsem opět bezradná. Nemohu říct film nebo kniha byla lepší. Podle mě je to oboje stejně dobré. Ano, v knize je pár scén, které ve filmu nebyly. Ale popravdě si knihu neumím přestavit bez nich a film s nimi. Ve filmu ty scény vůbec nechyběly a akorát by tam překážely. Tentokrát je to tedy nerozhodně. Kniha je úžasná a film taktéž.

Hostitel je úžasná kniha, ke které mám v plánu se vrátit. I když přiznávám, že hned tak to nebude. Nestojím v nejbližší době o další bolesti zad.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)