26. 8. 2015

Říše temnot - Tajemný anděl

Název: Říše temnot - Tajemný anděl
Původní název: Dark Angel
Spisovatel: L. J. Smith
Žánr: Fantasy
Počet stran: 208
Nakladatelství: Fragment




Tajemný anděl je již čtvrtá kniha ze série Říše temnot. Její obálka je opět vzhledově podobná předchozím dílům. Což je určitě dobře, když je to jedna série. Tato je zeleno-černo-bílá. Můžeme zde vidět dívku, obrys anděla, který se dá snadno přehlédnout a pak hada. Nejdříve jsem nechápala, jaký má had s knihou souvislost, ale během čtení mi to došlo. Řekla bych, že obálka knihu vystihuje.

Díky názvu jsem čekala, že v knize budou andělé a doufala, že tentokrát v tom nebudou upíři a čarodějky. Mám oboje ráda, ale oboje se v knihách už vyskytovalo, doufala jsem v něco nového.

Gillian na pokraji smrti zachrání tajemný anděl. Po té se od ní už nehne a pomáhá jí dosáhnout všeho po čem Gillian touží. Popularita, atraktivita, přítel… tohle všechno díky záhadnému Anděly Gillian dostane. Ale všechno tohle zní až moc dobře a tak je jisté, že se všechno dobré brzy ve zlé obrátí.

Autorčin styl psaní se od předešlých dílů nezměnil. Pořád děj pěkně plyne, takže to máte za chvilku přečtené. Ale tato kniha se mi četla malinko lépe, než předchozí. Nejsem si přesně jistá, čím to bylo, možná tím, že byl děj, který se dříve zabýval pouze čarodějnicemi a upíry trochu zpestřen.

Gillian je naivní a důvěřivá. Nehledá pochybnosti, jako kdyby celou dobu byla ve snu a teprve na konci procitla. Ale možná byla jen okouzlená tím, že neměla nic a najednou měla všechno. V jádru ale špatná nebyla, jen se nechala nalákat do pasti.

Anděl toho na můj vkus věděl až moc. A stejně tak se snažil až moc. Přišel mi od začátku vlezlý. Tvrdil, že jedná v Gillianin prospěch, ale ve skutečnosti jednal jen ve svůj.

David byl fajn, ale ze začátku mi přišel jako kluk, který vás nevnímá, ale jakmile se jen trochu změníte, už vás vidí. Pak se ukázalo, že v něm bylo přeci jen něco víc. Ale celou dobu byl milý a chápavý. To, že byl plný pochopení, se ukázalo hlavně na konci.

Na rozdíl od předchozích dílů nebyl v knize dořešen vztah hlavních hrdinů. Většinou je všude dlouze debatováno, jestli spolu mohou být nebo nemohou, ale to tady chybělo a mě je to líto, protože jsem se tak vlastně nedozvěděla, jak to s nimi bude dál.

Také zde bylo mnohem méně akce než v předchozích dílech. Možná, tak konec by se dal považovat za akční, ale jinak to byl klídek, pohodička.

A jak už jsem zmínila výše, byl tu rozdíl v nadpřirozenu. Ale jen zdánlivý. Ve skutečnosti se tu sice objevila nová nadpřirozená bytost, ale nebylo to, to, co jsem čekala. I tak bych ale řekla, že to byla příjemná změna.

Nejsem si jistá, jak knihu hodnotit. Avšak celkově je asi lepší než předchozí díly. Není to nějaký velký vzestup, ale je to lepší. A možná to má na svědomí výše zmíněná změna v nadpřirozených bytostech. Bylo to osvěžující a vyvedlo to Říši temnot ze stereotypu, který byl v minulých třech dílech vidět.

Za poskytnutí knihy k recenzi mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)