25. 4. 2023

Zlo v přestrojení

Zatímco sestry Brontëovy čekají, zda jim vydají básně, jsou v nedalekém Top Withens objeveny kosti dítěte. Je třeba nejen donutit majitele sídla, aby dítěti dopřál křesťanský pohřeb, ale taktéž zjistit, komu kosti patřily a co se mu stalo. Děvčata se toho bez váhání ujmou, i když se to pro dámy, které jsou zároveň dcerami pastora, vůbec nehodí. Obzvlášť, když je v celé věci nejspíš zapleten sám ďábel.

Vzhledem k tomu, že se příběh odehrává v roce 1846, je vyjadřování postav upravené tak, aby bylo autentické. Ale ačkoli je vyjadřování trochu formálnější, jak se na tehdejší dobu sluší, nemá to žádný vliv na čtivost knihy. Začetla jsem se okamžitě a pak jsem se už nemohla odtrhnout.

Prokleté kosti je především detektivka, kterou bych navzdory tomu, že série není řazena do YA literatury, připodobnila právě k detektivkám, které do ní patří. Představuje krásný a promyšlený příběh, který vede k překvapivému závěru. Díky několika autorčiným drobečkám jsem sice tušila, kdo je pachatelem, ale celý případ jsem na rozdíl od sester Brontëových nerozlouskla.

Detektivní zápletka je postavena na životě sester Brontëových. Ačkoli je příběh fikce, tak se v něm objevují reálné postavy a reálné události vycházející z jejich biografie a samozřejmě nechybí mnoho narážek na jejich spisovatelskou činnost, ať už přímých nebo nepřímých skrz samotný příběh. Propojení fikce a reality mám obecně moc ráda a v případě této knihy, a vlastně i předchozího dílu, to skvěle funguje.

Základem postav jsou většinou tedy buď skutečné historické osobnosti nebo postavy z knih sester Brontëových. Z toho, co vím, mi přijde, že se autorka skvěle drží předlohy, ale zároveň postavám přidává něco ze sebe. Rozvíjí jejich povahové rysy, dělá je komplexnějšími a přístupnějšími pro čtenáře.

První díl ze série Ztracená nevěsta nasadil laťku hodně vysoko, ale to vůbec nevadí, jelikož kniha Prokleté kosti je stejně kvalitní, zajímavá a čtivá jako první díl. Je to skvělá kniha, jejíž čtení jsem si moc užila, a pokud hledáte oddechovou detektivku obohacenou o trochu reálnosti, můžu knihu jedině doporučit.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Knihy Dobrovský.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)