25. 4. 2023

Profesionální lovkyně motýlů

Veronica Speedwellová právě pohřbila svou tetu a je připravena vydat se na další ze svých dobrodružných cest, lovit motýly a oddat se skandálním milostným avantýrám. Její plán se však rozpadne, když překazí pokus o svůj únos a přijme pomoc německého barona, který je přesvědčen, že jí hrozí velké nebezpečí. Nalezne útočiště u jeho nevrlého přítele Stokera, u kterého čeká na baronův návrat a vysvětlení celé situace. Baron je však nalezen mrtvý a tak se Veronica se Stokerem dávají na útek před neznámým nebezpečím.

Deanna Raybourn má krásný styl psaní. Na jednu stranu je neskutečně čtivý a oddechový, ale na druhou stranu je vyjadřování takové, že přesně sedí k roku 1882. A celkově dokázala autorka bez problému zachytit nejen atmosféru doby, ale i celé spektrum emocí.

Podivný počátek je především detektivní příběh. Sice se tahle zápletka pořádně rozvinula až v druhé polovině knihy, ale za to byla úžasná. Krásně promyšlená, s hodně překvapivými zvraty v ději a ještě překvapivějším rozuzlení. K tomu tam sice byla nějaká menší vodítka, ale vzhledem k tomu, že jsem se soustředila i na jiné dějové linky, jsem si je včas nedokázala pospojovat, což byl podle mě autorčin záměr. Nechat drobečky, ale nedat čtenářům příležitost je sledovat.

I když se s detektivní zápletkou setkáváme spíše později, rozhodně je kniha i tak nabitá akcí. Už jen díky nekonvenčním povahám hlavních postav se ocitají v zajímavých a dobrodružných situací. Ale ze všeho nejlepší je vztah, který mezi sebou tihle dva mají. Je mezi nimi naprosto hmatatelná chemie, která z celého příběhu vytváří něco naprosto úžasného. Jejich hádky jsou totiž perfektní a neskutečně to jiskří. Navíc se v knize objevují mé dva oblíbené tropy grumpy/sunshine situace a předstírané manželství.

Postavy jsou skvěle popsané, takže není problém je nějak uchopit, ale zároveň autorka neprozrazuje skrz jejich povahu víc, než by chtěla. Především se mi moc líbí Veronica a Stoker. Autorka vytvořila dvě silné a jedinečné postavy, které nemají obdoby a nejde si je nezamilovat.

Ostatně ani do této knihy se nejde nezamilovat. Nebo aspoň já jsem to nedokázala, zcela jsem jí propadla! Hltala jsem ji od začátku do konce a rozhodně jsem ji nečetla naposledy. Ale především nutně potřebuji další díl, nebo rovnou těch dalších sedm, které již v zahraničí vyšly. Neskutečně se totiž těším na to, jak se bude vyvíjet jejich vztah… no a samozřejmě na novou detektivní zápletku. Snad se dočkám brzy, protože jsem si na Veronice a Stokerovi vypěstovala závislost.

Za napínavou exkurzi do roku 1882 a poskytnutí knihy k recenzi děkuji e-shopu Megaknihy a nakladatelství Ocelot.
Podivný počátek můžete zakoupit ZDE nebo se může podívat na stránky nakladatelství Ocelot na další publikované a připravované knihy z jeho produkce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)