25. 6. 2016

Alea dívka moře: Volání z hlubin

Název: Alea dívka moře: Volání z hlubin
Původní název: Alea Aquarius – Der Ruf des Wasser
Spisovatel: Tanya Stewner
Žánr: Dobrodružné
Počet stran: 288
Nakladatelství: Fragment






Obálka mi přijde zvláštní. Ale dobrým způsobem. Hrozně se mi líbí modro-zelené pozadí, font i zrcadlení psíma a vlastně i třpytky na obálce. Akorát dívka, která má představovat Aleu, se mi moc nezdá. Na obálku se překvapivě hodí, ale přijde mi… prostě zvláštní, jiné slovo pro ni nemám. Navíc je úplně jiná než Alein popis v knize.

Nacházím spoustu knih, které v češtině nevyšli, a já se modlím, aby se tak stalo. Alea není tento případ. Než se ji rozhodl Fragment vydat, neměla jsem o její existenci ani tušení. Ale zaujal mě příběh, nebo vlastně anotace a tak jsem si řekla, proč to nezkusit.

Námět mě zaujal, ostatně já zbožňuji všechno nadpřirozeno, takže se není co divit. Ale Alea není Young Adult, ale spíše knížka pro děti, jelikož je od deseti let. Takže jsem předpokládala, že to pro mě bude jako Spirit Animals. Zajímavé, ale spíše oddechové.

Alea trpí vážnou nemocí. Nesmí se jí na kůži dostat studená voda, kdyby se tak stalo, nepřežila by. Za ty roky si už na to zvykla, ale když její pěstounka onemocní, začíná mít strach. Bojí se, že bude muset někam jinam. A tak se vydává na lodi s dalšími dětmi na plavbu. Jednak aby utekla před možným umístěním do nějaké rodiny a také proto, aby zjistila něco o své biologické matce.


Kniha se čte bez problémů. Jde to rychle a svižně. Nenacházejí se tu žádné motanice, všechno běží naprosto hladce, ale popravdě možná až moc rychle. Ani se nestačím nadechnout a už se v ději posunuji někam úplně jinam. Také nijak zdůrazněné žádné důležité události. Všechno mi to přijde v jedné rovině. Ale mnohem horší by bylo, kdyby to bylo v jedné rovině a ještě nudné. Takhle to jde.

Přesto, že styl psaní by jakž taž šel, s dějem je to trošku horší. Podle mě je tam docela dost nelogických věcí… tedy nelogických věcí i pro příběh s nadpřirozenými jevy. Nejdivnější je asi to, že pěstounka pustí malou holku, která se nesmí dotknout studené vody samotnou na moře s dalšími dětmi. To je asi ta nejvíc nelogická věc. Je jich tam více, ale nebijí tak do očí.

Alea je hodně zvláštní dívka. Nemůže se jí na kůži dostat voda a proto je při ochraně před ní dost pečlivá. V jednu chvíli mi přijde nespolečenská, bezradná a v druhé je přátelská a jde do všeho po hlavě. Moc se v ní nevyznám.

Tess je doopravdy hodně odtažitá, hlavně když někoho nezná. Jenže když pozná někoho příjemného, stává se z ní opravdu dobrá přítelkyně, takže z kamene rozhodně není. Ale je tvrdohlavá a dost mazaná. Právě její mazanost tak trochu hraničí s lehkomyslností.

Sammy je roztomilý malý klučina, který je šíleně hyperaktivní. Kdybych ho měla potkat ve skutečnosti, asi bych řekla, že je šíleně otravný. Ale jelikož je jen v knize, přišel mi doopravdy jen roztomilý.

Ben má asi nejvíc rozumu ze všech… teoreticky. Je nejstarší a o všechny se stará. Musím uznat, že má docela odvahu, ale také je lehkomyslný. Moc se nezajímá o minulosti dětí, které si bere na palubu.

Lennox je tajemný. Mám dojem, že ani on sám se v sobě nevyzná. Stejně jako Alea má tajemství a celkově je Alee hodně podobný. Je to samotář.

Nevím, jak úspěšná je kniha v Německu, ale myslím, že v Česku úspěšná nebude. Možná si jí pár lidí, spíše dětí, oblíbí, ale určitě to nebude tak, že by ji každé dítě znalo.

Alea se rozhodně dá číst, ale není to kniha, kterou bych si chtěla přečíst znovu. A pokud bych ji někomu chtěla doporučit, tak asi opravdu hlavně dětem a podle mě klidně i mladším než deset let. Pro moji věkovou skupinu to rozhodně není čtení a ani jako oddechové, protože já jsem celou dobu nad něčím kroutila hlavou. Myslím, že právě nad nelogičností by se právě teenageři hodně pozastavovali, stejně jako já. Kdežto děti to podle mě zas tolik nepitvají.


Jelikož je to první díl ze série a já jsem prostě zvědavá, tak prostě neodolám a pokud druhý díl vyjde, tak si ho přečtu. Sama ani nevím, proč si ho chci přečíst, co přesně mě tak zajímá, ale chci a to i přesto, že mě Alea docela dost zklamala. Můžu jen doufat, že druhý díl bude lepší. Ale pokud by náhodou nevyšel, plakat kvůli tomu rozhodně nebudu.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment.

11 komentářů:

  1. Obálka se mi moc líbí a děj taky nezní špatně :)
    Super recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu si chci přečíst. Časem!
    Ale jsem ráda, že jsem našla nějakou kladnou recenzi.
    Hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mě se kniha také líbila podle anotace, takže jsem si jí chtěla i koupit a pak jsem si řekla, že možná někdy později a teď teda si už vůbec nejsem jistá :D. Brala jsem to tak, že když je pro mladší, bude to oddechovka. Ale jak si psala, dost nelogické, že se jí na kůži nemůže nesmí dostat studená voda a ona vyrazí na lodi... Jinak super recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Být tebou, tak bych si ji asi spíš půjčila než koupila. Děkuju :)

      Vymazat
  4. Tak nevím, jestli si ji přečtu... možná někdy, až nebudu mít co číst... :D Po pravdě mě ani podle obálky moc nezaujala, a když tu tak čtu, že by pro ni nebylo dobré , kdyby se dotkla studené vody a ona se vydá na plavbu na lodi, upřímně fakt nevím, jestli si ji někdy přečtu. Možná až budu mít jednoho dne dítě, třeba to budu číst s ním. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Zní to zajímavě, ale upřímně nevím, jestli by mě to nadchlo. Zatím mě to moc neláká..

    OdpovědětVymazat
  6. Ta kniha je dobrá četla jsem ji dceři a jí se strašně líbila.
    Jinak skvělá recenze vážně je tam pár nelogických věcí.��

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)