4. 9. 2015

Ulice vaří s Vámi

Název: Ulice vaří s Vámi
Původní název: Ulice vaří s Vámi
Spisovatel: ---
Žánr: Kuchařka
Počet stran: 112
Nakladatelství: Fragment





Ještě dřív, než přejdu k receptům, řeknu pár slov o vzhledu kuchařky. Začnu jak jinak, než obálkou. Obálka je pěkná na pohled. Některé postavy z ulice sedí u stolu, kde je dort s desítkou, protože tak dlouho už tu Ulice je s námi, deset let. Popravdě by mě ale zajímalo, podle čeho bylo rozhodnuto, kdo bude na obálce. Právo být na ní mají určitě všichni, jenže by se tam nevešli. Ale proč tam třeba nedali zástupce každé rodiny?

Obálku doplňuje zadní strana knihy. Tam už je akorát židle a stůl se špinavými talíři a zmuchlanými ubrousky. Otázka ale je, proč nedojedli dort a kousek tam nechali?

Dále je z grafického hlediska krásně udělaná celá kniha. Vždycky je před každou částí s recepty fotka přes celou stránku nějaké postavy z Ulice. Dále je recept, který doplňuje malinký obrázek z Ulice a vedle velký obrázek už hotového jídla. Občas je k tomu nějaký komentář od postavy. Jak už jsem řekla, co se týká vzhledu, nemám nejmenší námitky.

Hned na začátku najdete obsah, kde máte vyjmenováno deset hlavních oddílů receptů. Předpokládám, že desítka tam je jako odkaz na deset let s Ulicí.

Každý oddíl se týká nějaké rodiny. Takže tu jsou třeba recepty Z pekárny Vilmy Nyklové nebo se dozvíme, co se skrývá Pod pokličkou u Peškových. Většinou se v každé, dalo by se říci kapitole, skrývá pět receptů, občas jsou to čtyři, ale jednou jsou to dokonce i tři.

V každé kuchařce jsou recepty, které vám sednou a které ne. Uliční kuchařka není výjimkou. Jsou tu jídla, na které jsem měla chuť hned i ta, která bych si v životě nedala.

Zatím jsem zkoušela Kachní prsa na pomeranči a bylo to dobré. Zase trochu jiné, než obyčejná upečená kachna. Bohužel to nevypadalo tak pěkně, jako v knize, takže jsem to radši ani nefotila.

Moc se těším, až ochutnám další z receptů například Rybu po Uhersku nebo Sněhový koláč s rybízem. Ale bohužel momentálně nemám ani rybu ani čerstvé ovoce, tak si budu muset chvilku počkat. Ale docela přemýšlím o tom, že bych zkoušela Michalovu roládu. Roládu už jsem dlouho neměla a tak bych mohla nechat mamku, aby udělala tu, co dělá, pak udělat tuto a porovnat.

Některé recepty, tu podle mě neměly co dělat. Hlavně třeba recepty na špagety nebo na mini pizze či puding. Podle mě bylo úplně zbytečné je sem dávat. Tohle umí udělat skoro každý.

Až na pár malých nedostatků je kuchařka opravdu hezká a recepty vypadají chutně. Docela by mě zajímalo, jestli bude za pět let k příležitosti dalšího výročí opět vydána nějaká kuchařka. Protože když Ulice přežila dodnes, myslím, že ještě pár let vydrží.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)