5. 9. 2015

Pán prstenů - Společenstvo prstenu

Název: Pán prstenů - Společenstvo prstenu
Původní název:
Spisovatel: J. R. R. Tolkien
Interpret: Aleš Procházka
Žánr: Fantasy/ Sci-fi
Délka: 21 h 24 min





Film Pán prstenů zbožňuji. Proto jsem si chtěla i přečíst knihu, jenže nejsem zvyklá na Tolkienův styl psaní a tak jsem u knihy bohužel usínala. Trvalo mi dlouho, než jsem ji přečetla a půlku věcí jsem měla stejně v mlze. Proto jsem se rozhodla, že si knihu radši poslechnu.

Kdysi dávno byly ukovány prsteny moci. Jenže Temný pán Sauron nechal vyrobit další prsten, prsten, který měl vládnout všem. Sauron byl nakonec poražen, ale prsten se ztratil a našel ho Glum. Tomu ho za hodně dlouhou dobu vzal Bilbo Pytlík, který ho vzal do Kraje.

O sto let později Bilbo předává prsten Frodovi, který má podniknout dobrodružnou, ale hlavně nebezpečnou cestu za jeho zničením a zabráněním tak tomu, aby se Sauron dostal opět k moci.

Aleš Procházka byl pro tuto audioknihu skvělou volbou. Vyprávěl příběh silným a sebejistým hlasem, který se k příběhu opravdu hodil. Dokázala mě zaujmout a právě díky němu jsem u poslechu neusínala tak, jako u reálné knihy.

Jeho hlas krásně doplňovaly autentické zvuky v pozadí. Ani jsem nečekala, že v knize něco takového bude, ale bylo. Je to opravdu skvělý doplněk a díky tomu jsem si uměla vyprávěné situace představit ještě lépe.

Nesmím zapomenout ani na hudbu, která se objevuje na začátku každí kapitoly. Melodie jsou opravdu hezké a působí na mě středověkým dojmem. Neuměla jsem si představit, že by se něco takového objevilo u pána prstenů, podle mě by se to hodilo spíše k nějakým středověkým pohádkám. Ale nakonec to spolu nepůsobilo tak špatně.

Postav je v této audioknize opravdu hodně a i kdybych vypsala jen hlavní postavy, popsala bych několik stran. Proto řeknu jen to, že žádné kladné postavě v tomto příběhu nechybí pořádná dávka statečnosti a důmyslnosti. Samozřejmě mají i jiné vlastnosti, nikdo není černobílý. Ale ty už se mi do jedné věty opravdu shrnout nepodaří.

Jsem opravdu ráda za možnost poslechnout si audioknihu, protože mě to bavilo o 100% více než kniha. Sice mám pořád mnohem radši než knihu (ať už v jakékoliv podobě) film, ale v tomhle formátu si knihu rozhodně ještě někdy poslechnu.
Pokud máte rádi Pána prstenů a u knihy usínáte, rozhodně doporučuji tuto audioknihu. Je to opravdu skvělá alternativa. Ale pokud vás kniha baví a vy byste ji mohly číst pořád dokola, stejně si můžete poslechnout knihu. Aspoň se nebude nudit, když budete muset někam chodit. Je to rozhodně praktičtější, než čtení ve stoje.

Za poskytnutí audioknihy k recenzi děkuji Audiotéce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)