5. 9. 2015

Dotek anděla

Název: Dotek anděla
Původní název:
Spisovatel: Thomas Brezina
Žánr: Fantasy dívčí román
Počet stran: 332
Nakladatelství: Fragment





První věc co mě napadne u obálky je ta, že je příšerná. Ale vážně. Font by nebyl tak špatný a fialové pozadí by také nemuselo být tak hrozné, ale ten odstín je na můj vkus moc tmavý. Anděl v pozadí je asi to nejhezčí na té knize, i když dohromady s tím ostatním to působí podivně. Pak je tu v popředí dívka, která má představovat Amy. Nepřijde mi, že by se podobala Amy, která je v knize popisována.

Tohle je druhé vydání a kniha předtím měla úplně jinou obálku. Ta je též ve fialové s očima a postavou. Též bych k ní měla pár výhrad, ale řekla bych, že je mnohem decentnější a míň přeplácanější než tato.

Thomas Brezina napsal plno detektivek pro čtenáře kolem deseti let. Právě tyhle detektivky občas s nadpřirozenými prvky jsem jednoduše milovala. Občas se mi po nich zasteskne, ale vím, že už by to pro mě nebyl takový zážitek jako před sedmi lety, spíš bych se u nich nudila. Stejné to je u jeho knih ze série Klukům vstup zakázán, kterou jsem milovala snad ještě více. A tak jsem se rozhodla, že si přečtu nějaký z jeho dívčích románu. Jestli se nepletu je to sice také pro mladší čtenáře, předpokládám že kolem třinácti let, ale řekla jsem si, že jako oddechovka a připomenutí starých časů by to mohlo být fajn.

Právě kvůli tomuhle jsem do toho šla s otevřenou myslí. Věděla jsem, že nemohu čekat nic světoborného, z čeho bych byla paf. Ale Thomas Brezina je přeci jen dobrý spisovatel a tak jsem nepočítala s tím, že by se mi to nelíbilo.

Amy má příšerný život, tedy aspoň podle ní. Jediné, co ji momentálně drží nad vodou je šance na získání podpisu od zpěváka Matta M. Jenže osobní setkání s matem nedopadne tak jak čekala. Všechny její iluze o Mattovi zmizí, ale to není to nejhorší. Po jejich setkání se Mattovi stane nehoda a upadne do kómatu. Aby se mohl vrátit zpět do života, musí dokázat, že je dobrý. Jenže to nezvládne sám, a jelikož je Amy poslední, kdo ho viděl před smrtí, musí mu s tím pomoci ona - dívka, které sebral veškeré iluze.

Opravdu jsem čekala, že se mi Dotek anděla bude číst hůře, než by se mi četl třeba před pěti lety, ale pravda byla opakem. Po několika kapitolách jsem se do ní začetla a nedokázala jsem přestat. Nebylo to dějem, jelikož ten byl opravdu spíš pro třináctileté slečny, ale ten styl psaní je prostě úžasný. Brezina je jednoduše skvělý spisovatel a mám pocit, že jsem to dostatečně neocenila již dřív.

Amy je šíleně zakomplexovaná osoba. Má pocit, že se celý svět spiknul proti ní, nikdo ji nemá ráda a ona se vlastně ani nesnaží se svým životem něco udělat, jen ho trpí, i když by mohla mít mnohem lepší, jen by musela chtít.

Matt nejdřív vypadá jako sobecký blb, kterému nezáleží na ničem jiném než na sobě. Ale nikdo není takový, jak na první pohled vypadá a přesně tak je to i tady. Mattovo vystupování bylo v podstatě volání o pomoc, cítil se zrazený a nevěděl co se sebou, tak to řešil příšerným chováním.

Asi by byla blbost porovnávat detektivky s dívčím románem. Proto lepším rozhodnutím bude porovnat knihu se sérií Klukům vstup zakázán. Ale určitě to nebude objektivní, protože tuhle sérii jsem fakt četla před několika lety a určitě jsem ji viděla jinak, než bych ji viděla dnes. Každopádně uznávám, že Dotek anděla má pořádně rozebraný děj, který není špatný. Kdežto série Klukům vstup zakázán má každý díl rozebraný trochu méně, ale stejně poutavě napsané. Je to docela vzdálené od reality, ale to dotek anděla taky.

Svým způsobem kniha splnila má očekávání. Bylo tam pár věcí, které mě překvapily, ale i pár věcí, které mě štvaly. Kdyby mi bylo dvanáct nebo třináct, byla bych z knihy absolutně na větvi. Ale není a já ji nemohu hodnotit podle toho, jak si myslím, že by se mi líbila dřív. Každopádně se mi líbila i teď, a jestli si chcete na chvíli odpočinout od komplikovaných a zamotaných příběhů, zkuste to. Přednostně bych to ale opravdu doporučila hlavně lidem kolem dvanácti let, myslím, že by si z toho odnesly více než třeba já.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)