5. 9. 2015

Divergent

Název: Divergence (Divergent)
Původní název:
Žánr: Akční / Romantický
Země: USA
Délka: 139 minut
Rok: 2014





Asi nemusím nikomu dlouze vysvětlovat, proč jsem se chtěla na Divergenci podívat od doby, co vešla do kin. A vlastně do kin šla v dubnu a já ji viděla až v září, takže to byla opravdu dlouhá doba, než jsem se k tomu dostala.

Zvěsti o filmu a o knize byly snad všude. Všichni o tom mluvili, a tak bych Divergenci nepřehlédla, ani kdybych chtěla.

Dřív než jsem se k filmu dostala, už jsem věděla, že Čtyřkovi přidali pár let a že některé věci zjednodušili a další vynechali. I když jsem se hodně těšila, neočekávala jsem něco, z čeho si sednu na zadek. Vím, že si to trochu odporuje, ale to je u mě normální.

Ve vzdálené budoucnosti v Chicagu jsou obyvatelé rozdělení na frakce. Pravdomluvní, Mírumilovní, Sečtelí, Odevzdaní a Neohrožení. Každý se do nějaké frakce narodí, ale má možnost si zvolit jinou a teď je volba na Beatrice.


Tris je rozhodně odvážná, i když v srdci jí užírá strach. Bohužel byl film tak urychlení, že bylo nemožné všimnout si na jejím chování nějakých detailů.

Čtyřka se snaží působit hrozivě a uzavřeně, ale doopravdy takový není. Možná je Neohrožený, ale kromě odvahy mu nechybí ani čestnost, což mnohým schází.

Většina příběhu se odehrává na základně Neohrožených. Tam to vypadá skvěle, ale není to tak. I když na první pohled vypadá dokonale, je to neosobní a vzhledem k vraždám a dalším věcem dost deprimující místo.

Ani nevím, jestli má vůbec cenu to říkat, ale budiž. Divergence byla natočena podle stejnojmenné knihy od Veronicy Roth. A jak víte z mé recenze na tuto knihu, tak se mi opravdu hodně moc líbila.

Byla jsem trochu zklamaná. Film je sice úžasný, ale uběhl moc rychle a to myslím doslova. Přišlo mi, že je půlka knihy vynechaná. Asi to tak doopravdy nebylo, ale jak filmaři vynechali kupu detailů, je to znát.

Celkově se mi film líbil a určitě se k němu ještě vrátím. Pokud jste četli knihu, tak ho určitě zkuste a pokud jste ji nečetli, zkuste to i tak. A teď se už můžeme těšit na Rezistenci.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)