5. 9. 2015

Upíří deníky - Ohrožení

Název: Upíří deníky - Ohrožení
Původní název:
Spisovatel: L. J. Smith
Žánr: Fantasy
Počet stran: 384
Nakladatelství: Fragment





Zcela jistě je na obálce Damon, ale už si nejsem tak úplně jistá, kdo je ten blonďák. Mám pocit, že stejný obrázek byl dva díly zpátky a tam jsem si myslela, že to je Caleb, ale tady se nevyskytuje. Takže doopravdy netuším, kdo na obálce je a kdo tam byl předtím. Ale kontrast mezi blond a černými vlasy stejně tak jako očima obou postav na obálce se mi opravdu líbí.

Elena, Meredith, Bonnie, Matt a Stefan nastupují na vysokou poblíž Fell´s Church, aby měli nadpřirozenou aktivitu ve svém městě pod kontrolou. Ale jak se brzy ukazuje, i jejich vysoká není zrovna normální. Umírají tam totiž studenty a to už delší dobu. Kromě toho Elena řeší citové problémy s Damonem a Stefanem. Musí se znovu rozhodnout, kterého z nich miluje více.

Několik posledních dílů mi Elena leze na nervy. Nemá nejmenší tušení, co chce a kdokoliv přijde na citový problém, tak od něj v podstatě uteče.

Meredith je sice na vysoké, ale pořád je v loveckém módu. Zdá se mi, že nepřemýšlí jako osoba, ale čistě jako lovkyně. Nepřemýšlí o upírech jako o přátelích, ale o tom, jak nejlépe je zabít.

Bonnie se snaží nebýt už víc tou naivní holkou, kterou byla. Paradoxní je, že je ještě víc naivní a ovlivnitelná než předtím. Na druhou stranu si stojí za svým, ale nedokáže zvážit všechna fakta, jedná unáhleně.

Matt se distancuje od svých přátel. Popravdě mám pocit, že se mezi nimi cítí jako v pasti, ale zároveň je nedokáže opustit. Všechny tyto situace ho mění v někoho velmi snadno ovlivnitelného, někoho, kdo nevidí, i kdy má odpověď přímo před očima.

Stefan je chorobně žárlivý. Nedokáže unést Elenino rozhodnutí, ale nic s tím nedělá, spíše chystá konspirace. A začíná opět nenávidět svého bratra, i když si to ani v nejmenším nezaslouží.

Damon je pořád Damonem, ale zároveň je milý a pozorný k Eleně. Klasický případ námluv, ale netypických pro Damona. Na rozdíl od Stefana se Eleně nesnaží vnutit. Ale pořád je u něj na prvním místě jeho bratr.

Kolej na první pohled působí příjemným dojmem, ale i když opomenu mrtvoly na školních pozemcích, pořád je to divné. Jak z toho místa, tak z profesorů jde napětí, které už na první pohled říká, že něco na té škole není v pořádku.

Tento díl mi připomněl pátou sérii seriálu. Když opomineme první tři díly, tak je tohle asi nejpodobnější kniha se seriálem ze série. A to mě nutí přemýšlet, co asi bude dál, kdy mě v knize zarazí zase nějaká poznámka, místo nebo děj, co mi bude známo ze seriálu.

Pro změnu končila kniha otevřeně a vlastně i dost napínavě. Jsem zvědavá, jak to všechno bude pokračovat. I když malinko už tuším.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)