4. 9. 2015

Den co den

Název: Den co den
Původní název:
Spisovatel: David Levithan
Žánr: Román
Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo





Nejsem si úplně jistá, jestli se mi obálka líbí. Každopádně je zajímavě udělaná. Popravdě ale nechápu, proč je název knihy a jméno spisovatele napsáno s malými písmeny. A to umístění se mi také zrovna dvakrát nezamlouvá.

Původně jsem neměla v plánu knihu číst. Ale šla jsem do knihovny, kde jsem jako obyčejně zamířila nejdříve k novinkám, ve kterých tentokrát nic moc zajímavého nebylo. Tak jsem si řekla, že to risknu. Navíc to byla knížka od CooBoo a tohle nakladatelství má plno skvělých knížek.

Kniha je celkem čtivá, ale nebylo to psáno tak, že by mě to chytlo a nepustilo. Prvek, díky kterému se mi to četlo lehce, byly krátké kapitoly. Nebyly extra krátké, ale nebyly to kapitoly, které trvají dvacet, třicet stran.

A se každý den probouzí v jiném těle. Den co den se musí chovat jako někdo jiný. Jednoho dne se objeví v Justinově těle a zamiluje se do jeho přítelkyně Rhiannon. Ale jak by mohl vztah mezi A a Rhiannon fungovat, když se každý den probouzí daleko od ní?

A jsem litovala. Nemít vlastní život a muset žít životy jiných. Nemoc jít za tím co chce… On vlastně jenom existoval, nežil. A přesto se snažil být dobrým.

Rhiannon byla naivní. Ať už šlo o Justina nebo o A. A pak jí najednou něco osvítilo a už tak naivní nebyla, ale tím ubližovala lidem. Zvlášť, když pak zase změnila názor. Neměla jsem jí ráda, byla matoucí.

Justin byl idiot. Moc se v knize nevyskytoval, ale těch pár scén stačilo na to, abych si o něm udělala jasný obrázek. Možná, že kdyby se jeho postava rozebírala trochu víc, měla bych jiný názor. Ale nerozebírala a tak je tento názor jediný, který mám.

Po dočtení knihy jsem byla zklamaná. Uvědomila jsem si, že knížka byla o ničem. Začátek, prostředek i konec byl vlastně stejný. Kniha se vůbec nevyvinula. A to nemluvím o tom, že to vůbec nebylo vysvětleno. Nepřišlo se tam ani na důvod proč to je tak, jak to je.

Nápad to byl určitě originální a dobrý. Jenže se podle mě dal využít mnohem lépe. V této podobě na mě žádný velký dojem neudělal.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)