4. 9. 2015

Aliance

Název: Aliance
Původní název:
Spisovatel: Veronica Roth
Žánr: Fantasy
Počet stran: 364
Nakladatelství: CooBoo





Obálka je ve stylu obálek předchozích dílů. A já si tyhle obálky opravdu zamilovala, protože graficky jsou dokonalé. Rezistentní obálka sice trochu pokulhává, ale tato se může vyrovnat Divergentní obálce.

Dlouhou dobu jsem na Alianci čekala. Vyšla v dubnu a do rukou se mi dostala teprve koncem srpna, takže jsem byla opravdu napnutá jak struna naštvaná, protože všichni o Alianci mluvili, jen já jediná ji ještě nečetla. Hold nevýhoda toho, že si většinu knih půjčuji v knihovně.

Na jednu stranu jsem se opravdu moc těšila, ale na druhou stranu jsem byla trochu zděšená. I když se člověk snaží spoilerům vyhýbat, tak to nedokáže úplně, protože jich je všude plno. Každopádně se na konec ale stejně ukázalo, že ten jediný velký spoiler, který jsem znala, byl falešný… respektive, že jsem si ho v hlavě předělala a nabyla milného dojmu.

Frakce už neexistují a všechno řídí Evelyn. Ale ještě je tu Aliance, která nesouhlasí a tak se někteří z nich, včetně Tris a Tobiase, vydávají za plot, aby zjistily, jak vypadá svět tam. Jestli je opravdu tak zničený a nepřátelský, jak se říká.

Kniha byla opět velice čtivá. A já ji přelouskla za dva dny a to jen proto, že jsem měla dost nabitý program. Oproti Divergenci a Rezistenci je zde změna. Kniha není psaná jen z Trisina pohledu ale i z pohledu Tobiase. A je opravdu divné, že to takhle na poslední díl udělala, i když je fajn, když se člověk dozví, co se děje i z Tobiasova pohledu, ale i tak si myslím, že si tím autorka docela naběhla.

Tris mi tu lezla šíleně na nervy. Už v druhém dílu byla jiná než v prvním, ale tady byla vážně nesnesitelná. Vždycky muselo být po jejím… neříkám, že stát si za svým je špatné, ale zdálo se mi, že si nevyslechla argumenty ostatních stran.

Tobias stejně úžasný jako obvykle. Ale i tak nikdo není dokonalý a dopustil se několika chyb, ale uznal, že za to může a to je důkaz toho, že je nedokonale dokonalý.

Všude je zmatek. Jinak ani po "válce" být nemůže. A navíc mi připadá, že všude vládne přetvářka. Najít pravdomluvného člověka je asi tak těžké, jako najít jehlu v kupce sena. Ne, že by to v reálném životě bylo jinak.

Nedá se říct, že bych byla zvlášť překvapená nebo zklamaná. Docela mě překvapil, a dalo by se říct, že i naštval a popravdě mě vlastně dohnal i k slzám, konec. Čekala jsem jiný konec, sice podobný, ale přesto jiný. I když bych osobně napsala úplně jiný konec, myslím, že to autorka ukončila dobře. Originálně. Nečekaně.

Divergence, Rezistence nebo Aliance, to je oč tu běží. Kvalitou si jsou knihy hodně podobné, ale nejméně se mi líbila Rezistence, kde je na mě moc války. A pak je tedy Aliance. Aliance je fajn, celá ta trilogie je úžasná, ale nejvíc se mi líbí Divergence a popravdě si myslím, že kdyby autorka napsala jen Divergenci, možná s trochu jiným koncem, stačilo by to.

Tímto se s celou sérií loučím. Nutno dodat, že se slzami v očích, protože mě Aliance opravdu rozplakala a mě nerozplakaly ani Hvězdy nám nepřály, takže to o něčem svědčí.

Jsem moc ráda, že jsem celou sérii přečetla a vím jistě, že k prvnímu dílu se ještě vrátím. Nevím, jak k ostatním, ale když už budu v tom, tak nejspíš taky. Ale jak říkám, pro mě je nejlepší Divergence. V Rezistenci je moc války a Aliance… no ten konec mluví za vše. Ale nemění to nic na tom, že celá série je naprosto dokonalá. A hlavně originální.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)