22. 8. 2015

Výkřik do tmy

Název: Výkřik do tmy
Původní název: Sommernachtsschrei
Spisovatel: Manuela Martini
Žánr: Thriller
Počet stran: 208
Nakladatelství: Fragment




Výkřik do tmy má nádhernou obálku stejně jako všechny knihy ze série. Líbí se mi vzorované pozadí. Je skvělý, že na obálce knihy jsou hodiny, které skvěle vystihují příběh. Ale upřímně bych tam asi dala jiné. Protože si vůbec nejsem jistá, jestli to jsou hodiny a trochu mě to mate.

Stačí, abyste si přečetli jednu kapitolu, a už jste knihou lapeni. Musíte číst dál a dál, abyste se dozvěděli, jak to všechno dopadne. Líbilo se mi, že autorka přeskakovala z minulosti do přítomnosti, tím jsme si udělaly jasný přehled o celém případu.

Musím říci, že autorka knihu napsala opravdu skvěle. I když jsem už ve třetině tušila, kdo je vrahem, autorka mě neustálými hypotézami nutila pochybovat. A nakonec mě ještě překvapila koncem. Možná by nebylo vůbec na škodu konec trochu víc rozpracovat, ale i tak byl skvělý.

Franziska se vrací na místo, kde zemřel její přítel. Na místo, kde ho podle všeho zabila. Ale ona si to nepamatuje. Vrací se proto, aby zjistila pravdu. Nedokáže žít v neustálé nejistotě. S pomocí svých kamarádek se snaží vzpomenout si. Ale někdo nechce, aby si na tu osudnou chvíli vzpomněla.

Ze začátku mi přišla Franziska jako postava, do které bych se snadno vžila, ale postupem času mi přišla hrozně naivní. Líbil se mi Mauric, o kterém jsem četla vlastně jen v minulosti, ale i tak jsem si o něm dokázala udělat obrázek. A Benjamin mi byl sympatický, jen je mi líto, že v knize vystupoval tak málo. Ale vůbec se mi nelíbila Leonie. Ta mi od začátku přišla jako příšerná mrcha.

Prostředí se mi moc nelíbilo. Úplně jsem chápala Franzisku, proč se jí v tom městě nelíbilo. Při čtení byla jasně vycítěna negativní a snobská nálada. Mám pocit, že v tom městě by se necítil dobře skoro nikdo.

Z knihy jsem si kromě napínavých hodin čtení odnesla i poučení. Ne všechno je tak jak se zdá. Je možné, že teď to nedává vůbec žádný smysl, ale pokud si knihu přečtěte, tak si uvědomíte, co jsem tím myslela.

Pokud bych měla knihu porovnat s knihou Mrazivé léto, kterou též napsala Manuela Martini, tak by tahle vyšla z duelu lépe. Obě knihy jsou skvělé a rozdíl mezi nimi je opravdu nepatrný, ale tahle se mi líbila víc. Byla propracovanější. Bylo mnoho možností, jak by kniha mohla skončit a autorka přišla s možností, kterou jsem naprosto nečekala.

Určitě mohu tuhle knihu jen doporučit. Jsem si naprosto jistá, že se bude líbit všem, kteří četli Mrazivé léto, a také všem milovníkům detektivek. A já doufám, že autorka zase brzy napíše stejně tak úžasný příběh jako je tento.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)