23. 8. 2015

Co je šeptem…

Název: Co je šeptem…
Původní název: Rumour Has It
Spisovatel: Ali Cronin
Žánr: Romantické
Počet stran: 264
Nakladatelství: Fragment




I když se říká, nesuď knihu podle obalu, většinou sáhneme po knize, která na pohled vypadá zajímavě nebo její obálka prozrazuje děj. Tahle obálka není úplně ošklivá, ale ani se mi nijak zvlášť nelíbí. Je taková průměrná. Ale obálka má jeden plus a to ten, že ladí k obálce předchozího dílu. Je černobílá a nejsou vidět hlavy

Je léto, a to je jako stvořené na nějaké lehčí čtení. Konec konců fantasy čtu celý rok, tak jsem jednou měla chuť přečíst si něco, kde nejsou upíři nebo vlkodlaci.

Po přečtení prvního dílu jsem od knihy moc neočekávala. Je pravda, že to na sebe přímo nenavazuje, ale je to od stejné autorky. Tentokrát si ale nejspíš zvolila téma, které jí sedlo spíše než předchozí.

Četla se mi mnohem lépe. Nebyla nudná, naopak byla poutavá. Možná proto, že hlavní postava nebyla naivní. Brala život tak jak je a vlastně se i trochu podceňovala. Ale nežila v představě, že je všechno růžové.

Ashley se zamilovala do Dylena, který o ní očividně nemá zájem. A tak vyvádí blbosti. Blbosti, které jí stíží cestu životem. Změní se to? Uvědomí si Ashley, že takhle žít nemůže?

Ashley je nebojácná. Nechce si připustit, že by něco dělala špatně. A snaží se vypadat, že je jí většina věcí jedno. Ale opravdu je?

Rich a Donna jsou Ashleyni nejlepší kamarádi. Donna o ní ví úplně všechno a snaží se jí pomoci, stejně jako Rich.

Jsem překvapená jasným koncem. Nebyly tam žádné pochyby. Jistě, vždycky se ten příběh vyvíjí nějak dál, i když o tom v knize už nic není. Ale tohle byl konec, ve kterém si člověk nemusel nic domýšlet. Čímž jsem byla mile překvapená.

Je jasné, že tohle je čistě dívčí četba. Myslím, že by se to mohlo líbit všem, kteří si potřebují oddychnout od toho složitého života, který všichni žijeme.

Kniha asi moc úspěšná nebude. Je napsaná dobře, to nepopírám. Ale je to prostě průměrný dívčí románek. Jak už jsem řekla skvělý na oddych, ale nemá na to, aby se dostala mezi nejlepší knihy na světě.

V porovnání s předchozím dílem to má šťastný konec. Ale i přes to mám pocit, že obě dvě knihy mají něco společného. Nejsou to jen knížky. Je to život hozený na papír, i když tentokrát v trochu zkrášlené podobě. Ale rozhodně je lepší, co se týká hlavní hrdinky.

Pokud se nudíte a potřebujete si oddechnout od složitých knížek s nejasnými zápletkami, přečtete si tuhle. Jako oddechovka je opravdu skvělá.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)