10. 11. 2022

Sladkost s kapkou hořkosti

Novinářce Jane táhne na čtyřicet a ve svém životě nemá prakticky nic a nikoho, co by jí přinášelo radost. V práci pracuje na článcích, které nechce nikdo dělat. Nemá přátele ani přítele a jediný, kdo jí zbyl, je její lamentující matka, se kterou žije. Vypadá to, že tento rutinní a nevýrazný život se nikdy nezmění. Jednoho dne však přijde do redakce dopis. Gretchen Tilburyová tvrdí, že je její dcera výsledkem panenského porodu a je to právě Jane, kdo má za úkol zjistit, zda se jedná skutečně o zázrak nebo jen o podvod. Během jejího pátrání se však Janin život stále pevněji proplétá s životem Tilburyových a po dlouhé době to vypadá, že by Jane konečně mohla mít šanci na štěstí. Ale vše má svoji cenu a vždy přijde čas, kdy je třeba ji zaplatit.

Styl psaní je hodně popisný a investigativní, v zásadě tedy nezobrazuje žádnou akci. Ačkoliv takové styly psaní většinou bývají nezáživné, tak tady tomu tak není. Naopak styl psaní klade důraz na příběh, který tak působí opravdu reálně. Především se ale skvěle čte. Do knihy jsem se začetla v podstatě v okamžiku, kdy jsem ji otevřela a už jsem se od ní nedokázala odtrhnout.

Popravdě jsem si ze začátku nebyla jistá, jestli je kniha něco pro mě. Příběh na mě sice podle anotace působil neskutečně originálně, ale zároveň trochu přitažený za vlasy. Nakonec ale zvítězila zvědavost a já dala knize šanci, za což jsem neuvěřitelně ráda, protože nejen, že je příběh originální, ale také neskutečně zajímavý a skvělý!

Poněkud podivné téma, kterým se zabývá, působí zajímavě a skutečně. Možná za to může i to, že podle autorčina doslovu je příběh inspirovaný skutečností, což mě popravdě na celé knize překvapilo asi nejvíce. Skvělé ale je, že ať už na začátku čtení k případu panenského početí zaujmete jakýkoli názor, tak v podstatě až do konce knihy nevíte, kde leží pravda. V knize je tak neustálé napětí, které se mi neskutečně líbí.

Další skvělou věcí je, že zápletka panenského početí není to jediné, co kniha nabízí. Je to především Janin životný příběh, který ačkoliv se to nezdá, rovněž působí zajímavě a v knize tak čeká spousta zvratů a překvapení.

Musím také zmínit konec, který je za mě naprosto geniální! I když se autorka svým záměrem nijak netajila, tak jsem až do konce příběhu nepochopila, co se vlastně chystá. A tím, že je konec ukončený, ale zároveň je tam prostor pro působení představivosti, to autorka povýšila ještě na úplně nový level.

Příběh je opravdu promyšlený, ale nic z toho by nebylo možné bez dobře popsaných postav, které si na stránkách knihy žijí vlastním životem. Když jsem příběh četla, nejen, že jsem neměla nejmenší problém zorientovat se v tom, kdo je kdo a co si během života prožil, ale zároveň jsem měla pocit, jako kdybych je skutečně znala.

Kniha Drobná potěšení pro mě byla jedním velkým překvapením v tom nejlepším slova smyslu. Jsem neskutečně ráda, že jsem jí i přes počáteční váhání dala šanci, protože tohle byl neskutečný čtenářský zážitek. Pokud máte rádi neobvyklé společenské romány, které jsou inspirované skutečností, je tahle kniha tou pravou pro vás.

Za možnost přečíst si tento jedinečný příběh děkuji e-shopu Megaknihy a nakladatelství Ocelot.
Knihu Drobná potěšení můžete zakoupit ZDE. 
Na webových stránkách nakladatelství Ocelot můžete zjistit, jaké další knihy připravují.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)