30. 3. 2021

Temná pravda

King se ocitl v nezáviděníhodné situaci. Senátor ho zradil a tak nejen, že King nezískal svoji dceru, ale nejspíš navždy ztratil i Doe, které lhal o její pravé totožnosti. A aby toho nebylo málo, tak se musí vypořádat s drogovým dealerem Elim. Kingova temnota se dostává na povrch, aby ovládla situaci.

Mezi tím je zmatená Doe odvlečena zpět ke své rodině. Její domov ji ale nepřijde jako domov a nezlepší se to ani v momentě, kdy se jí začne vracet paměť. Čím víc vzpomínek získává, tím víc nesrovnalostí ve svém životě objevuje. Je to způsobeno jen traumatem, které prožila, nebo někde hluboko v její mysli leží celá řada špinavých tajemství senátorovy rodiny?

Stejně jako první díl, King, je i Tyran napsán v ich-formě a ve vyprávění se střídají oba hlavní hrdinové, King a Doe. Nic se nezměnilo ani na čtivosti autorčina stylu psaní. V momentě, kdy jsem začala číst, mě kniha pohltila a já nemohla jinak, než číst dál, což bylo velkou měrou způsobeno právě tím, jak podmanivě autorka píše.

Nic se nezměnilo ani na autorčině slovníku. Postavy v knize si rozhodně nedávají na pusu a mluví hůř než dlaždič. Ale v knize to v žádném případě nepůsobí nemístně. Naopak se to perfektně hodí k žánru knihy, k postavám, i k prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Perfektně to dokresluje temnou atmosféru knihy.

Musím autorce přiznat, že rozhodně ví, jak upoutat čtenáře. První díl končil v neskutečně dramatický okamžik, a tak jsem se nemohla dočkat, až se skrz Tyrana dozvím, jak to celé dopadne. Ale brzy potom, co jsem začala číst, mi došlo, že King byl teprve začátek.

Tyran má totiž ještě víc všeho, co si dokážete představit. Je temnější, napínavější, emotivnější a zabývá se současně tolika motivy, že mi do teď není jasné, jak to dohromady funguje, ale funguje. Je to hotová exploze dramatických událostí, které ve čtenáři vyvolávají smršť nejrůznějších emocí.

Musím tedy autorce zatleskat. Je to opravdu neskutečně promyšlená kniha, která je zároveň originální a i když se v ní objevuje mnoho různých zápletek, tak ani v nejmenším nepůsobí překombinovaně. A aby toho nebylo málo, tak dokáže ve čtenáři vyvolat tak silné emoce, jako kdyby ten příběh prožil a nikoli ho jen četl.

V příběhu se objevují postavy, které už jsou známé z prvního dílu. Jejich popis je konzistentní, autorka se držela toho, co o nich napsala v prvním díle a jen šla víc do hloubky. A když se někdo začal chovat trochu v rozporu s tím, jak byl popsán v prvním díle, tak autorka proto vždy měla logické vysvětlení, které změnu chování vysvětlovalo.

Objevilo se tu ale i pár nových postav a především zde dostaly více prostoru postavy, které byly v minulém dílu vedlejší, nebo se tam pohybovaly jen okrajově. I ty autorka popsala tak skvěle, že jsem v přesně tu správnou chvíli věděla, kdo jaký je, nejen po fyzické stránce, ale i co se týká povahy.

Jestli dobře počítám, tak jsou to tři roky od chvíle, kdy se ke mně poprvé dostal King, první díl této jedinečné série od T. M. Frazier. A musím říct, že mě uchvátil v momentě, kdy jsem se pustila do čtení. Od té doby jsem nedočkavě vyhlížela druhý díl a občas i ztrácela naději na to, že vůbec vyjde.

Ale nakonec vyšel a já jsem za to opravdu ráda, protože kniha Tyran je perfektní pokračování. Je psaná ve stejném duchu jako King, ale je ještě temnější a komplikovanější. A jsem si naprosto jistá, že mi stejně jako v případě prvního dílu budou v hlavě rezonovat útržky z příběhů ještě několik dalších týdnů, protože se jedná o opravdu silnou knihu, která umí zanechat dojem.

Pokud se vám King líbil, tak si určitě nenechte ujít ani Tyrana. A v případě, že o této sérii slyšíte poprvé a nebojíte se vyzkoušet temný milostný příběh, který jen tak někde nenajdete, tak dejte sérii určitě šanci.

Za mě je to skutečně příběh, který neobvyklý a rozhodně za přečtení stojí. Osobně jsem sotva dočetla druhý díl a už teď doufám, že u nás co nejdřív vyjde třetí díl. Ten se sice už netýká Kinga, ale věřím, že to bude stejná jízda jako v případě Kinga a Tyrana.

Za poskytnutí recenzního výtisku a možnost zjistit tak konec tohoto temného milostného příběhu děkuji e-shopu Megaknihy.

První díl King můžete koupit ZDE a Tyrana ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)