21. 12. 2016

Kniha, kterou vlastním, ale ještě jsem ji nečetla


Tohle téma je teda něco. V podstatě bych sem mohla vypsat polovinu své knihovny, jelikož si vždycky koupím nějakou knihu a pak mi trvá doslova roky, než se k ní propracuji, takže na výběr toho mám opravdu hodně. 

Jako první mě napadají Odkazy dračích jezdců, ale ty už jsem omílala v tolika článcích, že je kromě této věty už skutečně omílat nebudu. Takže třeba Upíří střední - Druhák od Douglese Reese. Je to jedna z knih, kterou jsem dostala k Vánocům a přesto, že jsem četla prvák, tak na druhák jsem se nechystala ani nechystám. Popravdě nevím, proč tu knihu stále mám.

V dalším pokračování zábavné Upírské střední se ke Codymu stěhuje jeho sestřenka Turk a obrátí mu život vzhůru nohama. Naděje na klidný druhý rok na střední škole Vlada Draculy jsou náhle v troskách. Turk je geniální malířka s obrovským egem. Svým postojem si proti sobě okamžitě poštve všechny upíry, zvláště temného, uzavřeného Gregora. Vše se však změní, když Turk narazí na opuštěnou továrnu z osmnáctého století v zapomenuté čtvrti Crossfield a okamžitě místo prohlásí za své nové umělecké centrum. Ačkoliv leze Codymu sestřenka zpočátku na nervy, z vlastních skrytých důvodů jí pomáhá uskutečnit její sen. V Crossfieldu se však nachází mnoho tajemství a záhadná upíří armáda zvaná Merciané udělá vše proto, aby zůstala bezpečně ukrytá. Vyzvat Merciany na souboj bude stát Codyho spoustu odhodlání a odvahy.

Dále je tu série Svět Tryllů od Amandy Hocking. Tu mám doma asi tři roky a ne a ne se k ní dostat. Což je skutečně škoda, jelikož se na tuhle sérii těším a chci si ji přečíst... už pár let. No, snad se k ní dostanu příští rok.


Když bylo Wendy pouhých šest let, matka se ji pokusila zabít. Tvrdila jí, že je monstrum. O jedenáct let později se Wendy začíná obávat, že matka měla tehdy možná pravdu. Dochází jí, že asi není tím, kým si po celý život myslela, že je. Toto poznání jí pomáhá odhalit Finn Holmes.

Finn, záhadný spolužák, zprvu Wendy jen neustále pozoruje. Něco na něm Wendy neskutečně přitahuje, ale zároveň děsí. S jeho pomocí se dozví i pravdu o sobě a svém životě: Jako miminko byla zaměněna s jiným dítětem, chlapcem. Ještě v šoku se Wendy vydá s Finnem za svou pravou matkou. Netuší ale, co ji tam čeká...

Nový domov Wendy nutí nechat dosavadní život za sebou, zapomenout na školu jí problém nedělá, ale jak se vypořádá se ztrátou svého bratra a tety? Wendy se musí poprat se svým novým údělem a s tím, že ani u své pravé matky nenajde city, které celé dětství tak moc postrádala.

Co když bylo vše ve vašem životě postaveno na lži?


A do třetice třeba Divergent Czech od českých autorů. Tuhle knihu jsem dostala minulý rok k Vánocům díky CooBoo adventnímu kalendáři. Původně jsem si ji chtěl přečíst v létě, ale jako obvykle z toho sešlo. Ale jelikož ji mám v knihovně jen jeden rok, tak asi pár let ještě potrvá, než si ji přečtu. 

V knížce DivergentCzech najdete světy, v kterých řádí choroby krve, kde je mluvení bráno za přežitek, a když se vám moc rozbuší srdce, třeba z jen radosti, je to taky špatně. Budete číst příběhy o lásce na ten nejpodivnější možný způsob. Křehké, něžné, akční, ale i strašidelné. Budete se bát, ale i vztekat nad hlavními hrdiny jako v každé jiné knize, jen tentokrát bude každé písmenko původní české.

Zkrátka a dobře je to soubor těch devíti nejlepších divergentních povídek z naší literární soutěže! Texty, které popisují váš divergentní svět a vyjadřují vaši představu divergence, odlišnosti či čehokoliv jiného, co jste si pod tímhle slovem představili.

Anotace jsou zkopírované z Databáze knih.

8 komentářů:

  1. Takových v knihovně mám, ale poslední dobou se je snažím minimalizovat a docela s e mi to daří :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky si říkám, že tenhle rok už je přečtu a pořád se mi to nedaří :D

      Vymazat
  2. Přesně. Už o tom mám i připravený článek a dnes ho chci vydat :D Právě takových knih v knihovně mám velkou spoustu, a příští rok bych se do nich chtěla pustit :D. Teď vůbec nestíhám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se do toho chci pustit, ale znám se :D Na článek jsem zvědavá :)

      Vymazat
  3. Hm...podle databáze knih bych musela zmínit asi 150 knih..ježiš, to je strašné číslo. To by mi vydrželo na dva roky a to bych si ještě nesměla koupit nic nového :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ty ty ty, pekne čítaj, čo máš doma! :D :D Séria o Trylloch je zaujímavá, čítala som prvé dva diely :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla bych, jenže nemůžu :D Buď musím přečíst knihu do knihovny nebo recenzák. V obou případech mě tlačí čas :D

      Vymazat

Děkuji za krásný komentář :)