15. 5. 2016

Spirit Animals - Vzestup a pád

Název: Spirit Animals – Vzestup  a pád
Původní název: Spirit Animals - Rise and Fall
Spisovatel: Eliot Schrefer
Žánr: Dobrodružná fantasy
Počet stran: 174
Nakladatelství: Fragment





Všechny díly Spirit Animals mají úžasné obálky, ale podle mě, žádná z nich nemá na obálku Vzestupu a pádu. Ta je jednoduše dokonalá. V pozadí můžete vidět modro-růžovou oblohu, která vypadá skvěle. Úplně v popředí stojí lev. Jeden z velkých strážců. A přesto, že je jen kreslený, vypadá majestátně, krásně a hrůzostrašně. A za ním je Conor s Briganem. Prostě úžasný výjev.

Bohužel ze hřbetu zas až tak nadšená nejsem. Je ve stejném stylu jako ostatní. Tentokrát oranžový se zlatým zdobením. To mi samo o sobě nepřijde jako skvělá kombinace, ale podobný hřbet byl i u třetího a čtvrtého dílu. Oranžová má tedy jasnou převahu a není to zrovna má nejoblíbenější barva.

I přesto, že je série Spirit Animals pro mladší věkovou skupinu než jsem já, tak mi to vůbec nevadí. Příběh je krásný a skvělý na oddech. Samozřejmě, že pro lidi, kteří jsou tak o šest sedm let mladší než já to je mnohem více dobrodružné a napínavé než oddechové.

Conor a Rolan přišli o své dvě kamarádky a tak musí jít za nejnebezpečnějším velkým strážcem, který nesnáší lidi a miluje samotu. Musí získat zlatého lva dříve, než Dobyvatelé.

Právě Dobyvatelé drží v zajetí Abeke a Mej-Lin. Dívky musí přijít na to, jak se vrátit ke svým přátelům, aniž by je přivedly do nebezpečí. Nejdříve však musí přijít na to, jak vůbec přežít.

Jako obvykle je kniha vyprávěna z Conorova, Rolanova, Abečina a Mej-linina pohledu. Příběh je jako obvykle psán lehce, zajímavě a především nezamotaně. Stejně jako u prvního, druhého, třetí a čtvrtého dílu bych nepoznala, že to psal někdo jiný. I když je pravdou, že v tomto díle nebylo vůbec nic vtipného. Ale za to může možná i to, že se v knize objevuje víc nebezpečí než dřív.

Conor je smutný. Aby také ne, když přišel o dvě kamarádky. Ale překvapivě to kromě menších náznaků není skoro poznat. Přesto, že je únoc dívek hrozný, tak u Conora způsobil i to, že se mnohem více spřátelil s Rolanem.

Rolan je smutný, naštvaný a rozhozený. Pořád myslí na Mej-lin. Štve ho, že ji unesli a snaží se přijít na to, jak ji dostat zpět. Za to, že nepropadl beznaději může vděčit Conorovy a Essix.

Mej-Lin je nestastná. Pořád si vyčítá, že byla špehem. Snaží se přijít na to, jak zůstat sama sebou, ale nedaří se jí to. Je plná výčitek. Dalo by se říct, že je zlomená, ale pořád je to bojovnice. Někdě hluboko uvnitř, ale nezapře se to.

Abeke mi připadá v každém díle úplně stejná. Milá, přátelská, ale naprosto nezajímavá postava. A stejně tak je to i teď. Snaží se být podporou pro Mej-Lin a zároveň se nějak domluvit s Dobyvateli, ale ani jedno se jí nijak zvlášt nedaří.

A opět se budu opakovat. Velcí strážci se sice pořád vyvíjí, ale povahově se skoro nezměnily. Tak se nedivte, když bude popis podobný jako v předchozích recenzích na předchozí díly.

Brigan je vlk s kobaltovýma očima. Jelikož miluji zvířata a především psovité šelmy, oblíbila jsem si ho. Má v sobě energii, divokost, ale zároveň je přítulný a hravý jako pes. Je to vážně skvělý parťák do nepohody.

Uraza je gepardice. Občas je trochu nevrlá, ale většinou je přítulná, ale samozřejmě umí být i děsivá. Nejlepší její vlastností je ale asi mazanost. Nikdy jsem neslyšela o tom, že by nějaký gepard byl mazaný, ale ona je. Také je hodně důležitá její odvaha, která je snad nekonečná.

Dží je panda. A kromě toho, že už z popisu poznáte, že je nehorázně roztomilá, to také je léčitelka. Síla a hbitost jsou dobré vlastnosti, ale lidem je to k ničemu, když mají otřes mozku. Kromě toho dokáže pomoci s důležitými rozhodnutími. Ale její neocenitelnější vlastnost je podle mě to, že dokáže navodit klid.

Essix je sokolice. Každopádně je svéhlavá. Pořád létá v oblacích. Potřebuje volnost, ale když by měl být její majitel v nebezpečí, vrátí se a pomůže mu.

Řekla bych, že Vzestup a pád je asi nejakčnější kniha z celé série a zároveň je nejméně vtipná. Jinak mi přijde, že na příběhu není nic neobvyklého. Tedy něco rozdílného oproti předchozím dílům. Ale i tak se mi pořád nejvíc líbí třetí díl. Přijde mi, že příběh Pokrevního pouta má totiž od všeho něco.

Hodně se u této série opakuji a hádám, že se budu opakovat i nadále. Líbí se mi Spirit Animals, je to opravdu krásný příběh perfektní na oddech. A potom, jak skončil Vzestup a pád mě doopravdy zajímá, jak bude příběh pokračovat. Mohu jen doufat, že nebude trvat dlouho a nový díl bude na světě.


Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment :)

2 komentáře:

  1. Včera jsem na sérii koukala v knihkupectví, mají opravdu hezké a zajímavé obálky a příběh u této opět vypadá zajímavě.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)