12. 4. 2016

Talisman

Název: Talisman
Původní název:
Spisovatel: Nicholas Sparks
Žánr: Román
Počet stran: 336
Nakladatelství: Ikar






Obálka není ošklivá. Vlastně je hezčí než většina obálek starých vydání Sparksových knih, ale i tak se mi nelíbí. Přijde mi hrozně moc strohá, chladná. A i když obličej na ní odpovídá hlavní hrdince, nedokážu si ho s ní spojit. Chybí tam ta vřelost, kterou má v knize. Navíc umístění je jednak neoriginální, ale hlavně to zrovna u Sparksových knih působí dost podivně.

Opět se mi povedlo vidět nejdříve film. I když tentokrát to byla opravdu jen nešťastná náhoda. Pokud se dá za nešťastnou náhodu považovat to, že jsem se koukla do programu a pak zapnula televizi. Ale díky téhle náhodě jsem obecně věděla celý děj a mohla se tedy nechat překvapit už jen v detailech.

Logan měl už několikrát umřít, ale neumřel. Věří, že je to díky fotce blonďaté dívky, kterou náhodou našel na Zemi. Rozhodne se, že dívku z fotky najde, aby jí mohl poděkovat a splatit svůj dluh. Když se mu to ale nakonec povede, začne být všechno moc komplikované.

V knize se střídá pohled Logana, Beth a Claytona (Bethin bývalý manžel). To umožňuje vnímat příběh objektivně a ne subjektivně podle jedné postavy. Mohla jsem si na každého, nebo aspoň na tři hlavní postavy, udělat názor podle sebe, nikým neovlivnění.

Sparks má skvělý styl psaní. Místy možná trochu nudnější, ale jinak na sebe text navazuje a nejsou tam žádné kostrbaté věty nebo zlozvyky, co by čtenáře rozčilovaly.

Beth je milá a přívětivá. Je to dobrá matka a má ráda psy. Akorát k Loganovi je trochu nedůvěřivá, čemuž se nedivím. Je pořád smutná ze ztráty svého bratra a to ovlivňuje i její city

Logan v knize vypadá trochu jako hippie. Ne, že by na tom bylo něco špatného, ale nesedělo mi to. Ale teď už k povaze. Je chytrý a snaží se nejvíc pomoct. Trápí ho ale, že všichni jeho kamarádi umřeli a on přežil. Zároveň je však za své přežitý vděčný.

Stejně jako u všech Sparksovek dávám přednost filmu. Sparks píše opravdu dobře, ale filmy v sobě mají náboj, který knihy jednoduše nemají. Jsou pozměněny v hodně malých detailech, ale to způsobuje, že jsou, aspoň pro mě, lepší než knihy.

Ale abych se dostala konkrétně k Talismanu. Ve filmu je pár změn. Jednou z hlavních změn je vzhled postav, hlavně Loganův. A mě přijde, že filmaři vybraly perfektní herce, i když to není podle knihy. Víc mi to k těm postavám sedí. Stejně jako vzhled trochu pozměnily i chování, především Clytonovo. Ale ne tolik a také díky tomu film působil lépe než kniha. Těch drobných změn je víc, ale právě díky tomu je pro mě film lepší.

Určitě stojí za to si knihu přečíst, jelikož je to opravdu zajímavý příběh o štěstí a náhodě. Moc se mi líbil a jsem ráda, že jsem si ho přečetla. Je však pravdou, že v budoucnu dám nejspíš přednost filmu. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)