1. 4. 2016

Arkádie - Pád

Název: Arkádie - Pád
Původní název: Arcadia - 
Spisovatel: Kai Meyer
Žánr: Fantasy
Počet stran: 
Nakladatelství: Fragment






Nemohla jsem se rozhodnout, jestli se m víc líbí obálka prvního nebo druhého dílu. U Pádu takové dilema nemám. Ne, že by obálka nebyla hezká, to je, ale působí na mě docela dost depresivním dojmem, tedy mnohem depresivnějším než obálky prvních dvou dílů.

Obálka je ve stejném stylu jako Procitnutí a Vzpoura. Jsou zde tmavé barvy a tajemné stíny, i když tahle obálka mi přijde obzvlášť tmavá. Černý rámeček složení z různých klikyháků se mi doopravdy líbí, je to skvělý detail. Dále tu můžeme vidět sovu, která drží v pařátech hada a dosti rozzuřeného pantera. A na pozadí je krásná fialovo-modrá obloha, která je sice nádherná, ale řekla bych, že právě díky ní na mě působí obálka tak trochu negativně.

Tahle mafiánská mystická série je prostě něco úžasného. Člověk si přečte první díl a chce druhý. Přečte si druhý a chce třetí. Nebo alespoň u mě to tak bylo. Na třetí díl jsem se přímo třásla. Nemohla jsem se dočkat chvíle, kdy vyjde.

Přesto, že se ve druhém díle vyřešilo mnoho záhad, zůstalo jich ještě pár nevyřešených. To je určitě jeden z důvodů, proč jsem se nemohla dočkat třetího dílu. A pak samozřejmě samotný vztah Rosy a Alessandra, který ve druhém díle prošel velkou zkouškou.

Romeo a Julie své city skrývali a zemřeli. Rosa a Alessandro své city skrývat odmítají, ale i přesto to nevypadá, že jejich příběh skončí happy endem. Díky tomuto přiznání se proti nim obrátili všechny dynastie a oni mají co dělat, aby unikly smrti. Musí se dát na útěk přes celou Sicílii a na něm zjišťují, že důvodem, proč je chtějí dynastie mrtvé, možná není jejich vztah…

Jak už jsem zmínila v předchozích dvou recenzích, je kniha rozdělena do mnoha kapitol po několika málo stránkách. Já takto rozdělené knihy jednoduše miluji. Čte se to opravdu hrozně lehce. Samozřejmě, že kdyby kniha byla napsaná špatně, tak by jí nepomohly ani krátké kapitoly, ale to naštěstí není tento případ.

Zmínila jsem to už v předchozích recenzích a musím to říct znovu. Kai Meyer je prostě skvělý autor. Má skvělý, čtivý a napínavý styl psaní, minimálně u této série. Sice byl tento díl trošku klidnější než druhý, ale i tak v něm bylo plno dobrodružství.

Dalo by se říct, že Alessandro v tomto díle nejdříve jedná a až po té myslí. Předtím byl takový vážný a snažil se o všem rozhodovat mít vše pod kontrolou, ale v tomhle dílu mi přišel docela lehkomyslný. Ne tak, že by to mohlo mít nějaké fatální následky, ale i přesto.

Rosa je sice otevřenější, ale pořád je v ní ten přirozený chlad, nedůvěra. Možná právě díky tomu dokáže uvažovat i v nejobtížnější situaci jasnou hlavou. Ale doopravdy by jí neuškodilo, kdyby byla trochu milejší… i když chápu, že v její situaci to není zrovna nejjednodušší.

Většinou dokážu říct, který díl ze série se mi líbil nejvíc, i když jsou to jen minimální rozdíly. Ale u této série se rozhodnout nedokážu. Probuzení, Vzpoura i Pád jsou si rovny. Jsou napsány stejně úžasným stylem a mají skvělý děj. Ten je v každé knize sice jinak dynamický, ale vždycky se to k tomu příběhu skvěle hodí. Tohle je jednoduše trojice, kterou v podstatě nelze hodnotit samostatně.

Jsem rozpolcená. Na jednu stranu jsem hrozně ráda, že už mám Arkádii přečtenou a vím jak, příběh Rosy a Alessandra skončí. Jenže je mi vždycky líto, když končí nějaká úžasná série a stejně tak je to u Arkádie. Je mi líto, že už tento příběh skončil, ale snad můžu doufat aspoň v to, že Kai Meyer brzy napíše další úžasnou sérii.



Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)