27. 10. 2015

The Notebook

Název: Zápisník jedné lásky 
Původní název: The Notebook
Žánr: Romantický
Země: USA
Délka: 123 minut
Rok: 2004






Rozhodla jsem se, že si přečtu všechny knihy od Nicholase Sparkse, a když už si přečtu knihy, Zápisník jedné lásky mě hodně zajímal. Kromě toho, že to tedy právě běželo v televizi, a já si nemohla nechat uniknout příležitost, se na film podívat jsem byla opravdu zvědavá, co na tom všechny holky mají. Nebo aspoň knižní a filmové hrdinky, které když se chtějí kouknout na nějakou sladárnu okamžitě sáhnou po tomhle.
podívám se i na filmy.

V sanatoriu předčítá muž ženě příběh o Allie a Noahovi. A jako obvykle Allie je z velmi bohaté rodiny a Noah zase z poměrně chudé rodiny. Ti dva se do sebe samozřejmě zamilují. Ale nikdy nic není jednoduché a tak si díky svým rozdílům musí projít mnoha problémy a i tak není jisté, že nakonec budou Štastní.


Allie je vlastně stejná jako v knize, možná trochu míň poslušná, ale jinak stejná. V jádru je to skvělá holka, ale dost naivní. Nejde si za svým, jde za tím, co od ní ostatní očekávají a namlouvá si, že tak může být Štastná.

Noah je kupodivu tak skoro stejný jako v knize. Přijme prohru, aniž by se přesvědčil, že opravdu prohrál. Na druhou stranu, ale neničí život někomu, kdo vypadá šťastně, radši ho zničí sám sobě. A to je na jednu stranu šílená pitomost, ale na druhou je to důkaz toho, že je to dobrý a zamilovaný člověk.

Nevím, kde byl film natáčení, ale ať to bylo kdekoliv, byla to perfektní místa. Všechno to vypadalo jednak nádherně a pak reálně. Jako kdyby se to natáčelo opravdu v té době, kdy se měl příběh odehrávat.

Předlohou pro tento film nebyla jiná kniha než Zápisník jedné lásky od Sparkse. Neříkám to moc často, ale řekla bych, že film je mnohem lepší než kniha. Víc reálnější a ne tolik naivní.

Docela mě překvapil konec filmu. Je tedy úplně jiný, a osobně si myslím, že i lepší, než v knize. Svatba. Nedávalo by to smysl. A i když se mi konec líbí a ze Svatby moc nadšená nejsem, byla bych ráda, kdyby to bylo zfilmováno. Ale není a nebude. Právě až po tom konci jsem pochopila, proč nebylo zfilmováno i pokračování zápisníku


Pokud budou Zápisník jedné lásky ještě někdy dávat v televizi, určitě si ho pustím. Jako oddechovka je to opravdu skvělé. Ale vyhledávat ho asi nebudu. I když je to asi jeden z nejslavnějších Sparksových příběhů, řekla bych, že je dost jednoduchý. 

2 komentáře:

  1. Film jsem viděla několikrát a moc se mi líbil, je smutný i veselý zároveň, knihu jsem ještě nečetla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mně to je moc jednoduché. Ale já jsem v tomhle divná. Když je zápletka komplikovaná, stěžuju si na to, že to není jednoduší. A když je to jednoduché, stežuju si, že to není složitější :D

      Vymazat

Děkuji za krásný komentář :)