16. 8. 2015

Výjimečná

Název: Výjimečná
Původní název: Graceling
Spisovatel: Kristin Cashore
Žánr: Fantasy
Počet stran: 389
Nakladatelství: EDIPOSS




Obálka knihy se mi zdá jednoduchá a krásná. Ale k tomu příběhu se mi tak úplně nehodí. Hlavní hrdinka sice bojovala s mečem, ale kromě toho taky třeba s lukem a dalšími zbraněmi. Takže by mě vážně zajímalo, proč je na obálce zrovna meč. Jak už jsem řekla, obálka je krásná, ale k této knize mi přijde taková neosobní. Původní obálka má dvě verze. Jedna z verzí je skoro stejná jako Česká, ale ta druhá je vážně skvělá. Pořád je jednoduchá a není nijak přeplácaná. Je v tmavších barvách, které se k tomuto příběhu podle mě docela dost hodí. Hrozně se mi líbí, že je tam Katsa zobrazena ve stínu s více zbraněmi. Kdybych si měla vybrat mezi českou a původní obálkou, tak bych rozhodně zvolila tu původní.

Na tuhle knihu jsem narazila čistě náhodou na jednom blogu. Po přečtení recenze mě skoro vůbec nezaujala, ale když jsem na ní narazila v knihovně, tak jsem se rozhodla, že to risknu. Očekávala jsem, že to bude příběh s dlouhými popisovými pasáži. Prostě nudnější kniha, která mi zabere víc času.

Skutečnost předčila moje očekávání. Kniha byla hned od začátku jedna akce za druhou. Žádné zdlouhavé popisy, žádné nudné pasáže. Prostě perfektní fantasy čtení, kde nechybělo napětí a nečekané zvraty.

Jak už říká anotace kniha je o princezně Katse, která je výjimečná v zabíjení. Její strýc toho využívá a

Katsa z toho není zrovna nadšená, protože se jí zabíjení nevinných lidí příčí. Při plnění jednoho z úkolů nikoliv pro strýce, ale pro radu, potká výjimečného bojovníka prince Poa. A nepotkává ho naposledy. Právě díky Poovi, který není jen výjimečný bojovník, jak si všichni myslí, se dokáže postavit svému strýci a odejít z království hledat spolu s Poem pravdu. Při jejich cestě je čeká nebezpečí, nástrahy, lstiale také láska.

Hlavní hrdinka Katsa mi byla velice sympatická. Byla to opravdu silná osobnost. Dokázala plnit rozkazy strýce a při tom tajně zachraňovat nevinné lidi. Nesesypala se. Dokázala to, co nikdo jiný nedokázal.

Po mi také připadal jako silná osobnost. Celý příběh byl Katse oporou a nenechal ji v ohrožení života, i když mohl.
Myslím, že knihu by ocenili hlavně fanoušci fantasy, kteří mají rádi napětí. Rozhodně to není nic pro čtenáře, kteří nemají rádi složité příběhy a pro milovníky přeslazených dívčích románů.

S koncem knihy jsem byla spokojená. Nebyl to takový typ konce a žili šťastně až do smrti. Konec byl uzavřený, ale tak, že by na tento díl kdykoliv mohlo navazovat pokračování.

Kniha by měla mít další dva díly, které jsem zatím nikde neobjevila. Pokud je někdy najdu, tak si je určitě přečtu. Tahle kniha byla skvělá a nepochybuji o tom, že pokračování knihy bude stejně dobré.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)