22. 8. 2015

Syn pekel - Vlčí krev

Název: Syn pekel - Vlčí krev
Původní název: Syn pekel - Vlčí krev
Spisovatel: Michaela Burdová
Žánr: Fantasy
Počet stran: 256
Nakladatelství: Fragment




Grafické zpracování se mi líbí. Obálka působí tajemným a trochu strašidelným dojmem. Není poznat, jestli je na obrázku temnovlk nebo vlkodlak, ale tipovala bych to na vlkodlaka a postavu stojící v zadu na Aragen. Ale na druhou stranu to může symbolizovat nebezpečí pro svět a nebezpečí pro temnovlky. Tak či tak je obálka krásná a knihu vystihuje. Nejúžasnější je ale mapa, kterou můžeme najít na začátku knihy a pak malby některých postav, které kreslila sama autorka.

Moc často české knihy nečtu. Ale od doby, kdy jsem před pěti lety četla prvotinu Michaely Burdové - Poselství jednorožců jsem si Míšin styl psaní zamilovala. Navíc mám ráda vlkodlaky. A tak jsem neváhala a rozhodla se přečíst si knihu Syn pekel.

Očekávala jsem dobrodružný příběh plný vlkodlaků a nebezpečí z každé strany. A to se mi do poslední tečky splnilo. Tedy vlastně ne. Bylo to mnohem lepší, než jsem čekala. V knize jsou i další mýtské bytosti a plno neočekávaných zvratů.

Michaela Burdová má zvláštní styl psaní. Její příběhy jsou úžasné, ale musíte přečíst minimálně tři kapitoly, abyste se v tom alespoň trochu začali orientovat. Proto se ze začátku nemůžete moc začíst. Ale jakmile si uděláte obrázek o situaci, tak se začtěte a nevíte, kdy přestat. Každá kapitola končí jednou velkou otázkou a vy je chcete všechny objasnit.

Aragen je vůdkyně temnovlků. Chce, aby jí všichni byli naprosto oddáni, a to se jí také daří. Společně se svou smečkou temnovlků drancuje vesnice. Ale něco se děje. Stále víc potomků se rodí mrtvých nebo umírají na neznámou nemoc. Aragen neví, jak to zastavit. Proto požádá o pomoc démona. Neran a Gerrat jsou dva vlkodlaci, kteří mají pokojný život. Pokud se tedy dá chytání a mučení stříbrem pokládat za pokojný život. Ale pak Neran zatouží poznat Aragen a temnovlky. A to je největší chyba, kterou Neran udělal. Začíná boj mezi vlkodlaky a temnovlky.

V příběhu můžeme narazit na vlkodlaky, temnovlky, trpaslíky, démony, severní a královský elfy, víly a jednorožce. Všichni mají svou roli, kterou musí hrát, ale někteří jsou důležitější než jiní.

Aragen je posedlá mocí. Chce mít za každou cenu všechno, a když to nemá je zle. Dalo by se říct, že je úplně šílená, protože ubližuje lidem, které miluje a dává se do boje, který nemůže vyhrát.

Neran je vlkodlak s dobrým srdcem, který udělá pro svého bratra i nemožné a zachrání všechny, na kterých mu záleží. Ale nedokáže si připustit, že má nějaké city.

Gerrat se tu vyskytuje jen málo a já nevím, co si o něm mám myslet. Způsobil to hlavně konec knihy. Nevím, jestli je na straně dobra, zla nebo stojí jen o pomstu.

Též nevím, co si mám myslet o Liadel. V knize vystupuje jako dobrá postava, ale zároveň je to taky ten nejhorší démon, který v minulosti napáchal hodně špatného. Otázka je jestli se polepšila.

Příběh se odehrával v zemi Velwetie. Nemůžu si pomoct, ale ať naši hrdinové byly kdekoliv, přišlo mi prostředí hrozně zlověstné. Buď tam byla Aragen nebo démon nebo se chystal lov na vlkodlaky či temnovlky.

V knize se na začátku některých kapitol vyskytovaly básničky, které se mi moc líbily. Zvlášť proto, že naznačily, co se bude v kapitole dít. Možná, že to nebyl záměr jen oživení knihy, ale je to skvělé doplnění.

Všechno v knize má nějaký smysl až na jednu věc. Vlkodlaka můžete zabít stříbrem nebo oddělením hlavy od těla. I když mu zlomíte vaz, tak se znovu probere.Temnovlk se nedá zabít ani stříbrem natož pak obyčejným zlomením vazu. Jak je tedy možné, že temnovlka zabije pád z útesu? Možná je to jediná věc, která nedává v této knize smysl a možná autorka chystá nějaké překvapení. Kdo ví.

Nepochybuji o tom, že se kniha bude líbit všem fanouškům Michaely Burdové a milovníkům fantasy. Protože o nadpřirozené bytosti v knize opravdu není nouze.

Skončilo to hodně otevřeně, víc napnout nás už autorka opravdu nemohla. Končilo to v tom nejzajímavějším. Musíme jen doufat, že co nejdříve vyjde druhý díl a oslní nás ještě více než tento. Jestli je to vůbec možné.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)