23. 8. 2015

Štěstí na dosah

Název: Štěstí na dosah
Původní název: Štěstí na dosah
Spisovatel: Irena Petříková
Žánr: Romantika
Počet stran: 224
Nakladatelství: Fragment





Začnu tím nejlepším na celé knize - grafikou. Obálka je prostě úžasná. Nevím, co se mi na ní tolik líbí možná propojení nebo jsem jako většina Čechů nadšená z té vlajky. Ale obálka není dokonalá. I když jsou osoby na obálce hezké, když se na to díváte déle, přijde vám to dost umělé. Knihu doplňuje také grafika. Ta je dělána formou obrázků kreslených tužkou a ta se mi opravdu líbí. Ale nelíbí se mi její rozmístění. Na začátku a na konci je jí dost, ale mezi vlastně nic.

Kromě obálky, což je jisto jistě důvod, proč jsem si Štěstí na dosah chtěla přečíst, mě zaujalo, že knihu napsala česká spisovatelka. Navíc spisovatelka, která se narodila v roce 1997.

Očekávala jsem hodně. Většinou nečekám nic, ale u tady jsem udělala výjimku a vymstilo se mi to.

Čte se to lehce. Ale podle mě to je tak proto, že je kniha hrozně nepromyšlená. Hodně věcí tam nedává smysl a je to dost naivní. Ale vzhledem k tomu, jak to nakonec dopadlo by se to i teoreticky dalo pochopit.

Irenne, Kate a Liz jedou na prázdniny do Anglie. Mají tam brigádu ve Starbucsku. A co se nestane, kávu si přijde koupit samotný Harry Stilles a ihned si vezme od Irenne číslo. A tak začíná jeden velmi složitý a neuvěřitelný vztah.

Irenne Petrik je jasné alter ego autorky. Musím podotknout, že hodně vylepšené alter ego. Je to slečna (teď mluvím o postavě) všechno vím, všechno znám. Jsem perfektní, všichni mě mají rádi. Všichni chtějí být jako já. V jednu chvíli se chová naprosto bláznivě a v druhé až moc rozvážně.

Harry Stilles, ano takto se jmenuje hlavní mužská postava knihy. A má vůbec cenu tuhle postavu popisovat? Všichni "znáte" Harryho Stylese z 1D. A tohle je takové jeho alter ego, které autorka vytvořila.

Pak tam vystupují Irennini dvě nejlepší kamarádky Kate a Liz. A co o nich říct? Nic, protože o nich nic nevíme. Jen, že celou knihu vychvalují Irenne.

Dále tam můžeme narazit na Neilla, Zacka, Luise a Liama. Moc se tam neobjevují. Jsou to vedlejší postavy a z nich má největší roli asi Neill a nejmenší Zack.

Všechno se odehrává v Anglii, kde tráví Irenne a její kamarádky prázdniny. Ale popravdě to tam moc popsané není. Všechno se soustředí na vztah Irenne a Harryho, kterým brání ve vztahu všechny nejnemožnější překážky.

Jediné, co bylo na knize dobré, byl konec. Dalo by se říct, že to celou knihu zachránilo. Ale když se zamýšlím, tak zase nebyl tak skvělý, jak mi při čtení připadal. Byl moc krátký a moc strohý na to, jaký byl zbytek knihy, který byl dle mého názoru plný zbytečností.

Vážně nevím, komu by se to mohlo líbit. Je to jasný příběh, ve kterém se vyskytuje kapela One Direction, akorát jsou pozměněna jména. Ale nejsem si jistá, jestli by to fanoušky této kapely ohromilo nebo spíše pobouřilo.

Spíše než kniha je to ale dle mého názoru fanfiction, která se neměla do knižní podoby nikdy dostat. Nemůžu říct, že by se mi vůbec nelíbila to bych lhala. Ale některé věci byly opravdu neuvěřitelné a přišlo mi, jako by to psal někdo, kdo v životě nic nenapsal. A vzhledem k tomu, že je to autorčina prvotina to je docela možné.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)