23. 8. 2015

Stefanovy deníky - Spojení

Název: Stefanovy deníky - Spojení
Původní název: Compelled
Spisovatel: L. J. Smith
Žánr: Fantasy
Počet stran: 224
Nakladatelství: Fragment






Jako obvykle začínám obálkou. Co k ní říci? Líbí se mi, že je vytvořena podle filmu. Ale jinak bych řekla, že tahle fotka je opravdu hrozná. Mně na té fotce přijde něco hrozně umělého. Je to prostě nepřirozené. Ne, že by se na ní nedalo koukat, ale tohle mi dost vadí.

Já styl psaní Stefanových deníků miluji. I když to vypráví jen jedna postava, tak se bez problémů vžijete do všech. Je to, jako byste je znali. A to nemluvím o tom, jak skvěle je tam popsán každý detail, ale zároveň to není nijak přehnané.

Damona unesl Samuel. A Stefan ho chce za každou cenu zachránit. A tak se s spojí s čarodějkami. Jenže rozparovač chce jednu z čarodějek - Mary Jane. Snaží se jí před Samuelem ochránit a jeho zničit. Ale kdo všechno při tom přijde o život?


Stefan
bojuje. Všichni kolem něj chtějí, aby se napil lidské krve a byl tak na boj se Samuelem silnější. Odolá? Kromě toho je to pořád dobrý starý Stefan, který zachraňuje dívky v nesnázích.

Damon je stejný jako vždycky. Momentálně spolupracuje se Stefanem, ale i tak má ke všemu nemístné poznámky.

Cora se od posledního dílu změnila. Pořád je to ta stejná dívka, ale je silnější, tedy duševně. Nebojí se věcí, kterých by se normální smrtelník bál. A pomáhá, kde může.

Samuel konečně odhalí své úmysly. A je ještě horší než obvykle. Mám takový pocit, že i Dracula by před ním klekl na kolena.


Mary Jane mi přijde jako taková roztomilá dívenka s dobrým srdcem, která chce všem pomoci. A nesmím zapomenout na její statečnost. Vlastně mi povahou připomíná dost Coru.

Příběh se pořád odehrává v Londýně. Střídají se tam ale dvě prostředí. Obydlí velmi bohatých lidí a obydlí chudých lidí. Je to popsané skvěle do nejmenších detailů. Takže i z prostředí můžete vycítit, jak se člověk má, jak žil před událostmi v knize.

Hodně mě překvapil důvod Samuelových vražd. Ale nemůžu se rozhodnout, jestli mile nebo ošklivě. Přiznávám, že to bylo originální. Ale když si v knize připojím i události z Upířích deníků, tak mi to moc nedává smysl. Nebo ne nedává smysl, ale zdá se mi to prostě neuvěřitelné. Já vím, upíři a čarodějky jsou pro mě uvěřitelní. Ale pravá podstata Samuelových vražd ne.

Budu se opakovat, ale Spojení se určitě bude líbit všem, kdo mají rádi L. J. Smith, Upíří deníky - ať už seriál nebo knihu - a celkově upíry. Každý milovník upírů by si měl přečíst knihy od L. J. Smith.

Nemůžu se dočkat dalšího dílu. Alespoň doufám, že nějaký díl bude, protože jsem o tom nenašla nikde žádnou zmínku. A je toho ještě hodně, co nevíme z minulosti bratrů Salvatore. Můžeme tedy jen doufat, aby vyšel další díl.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)