16. 8. 2015

Stefanovy deníky - Zrození

Název: Stefanovy deníky - Zrození
Původní název: Origins
Spisovatel: L.J.Smith
Žánr: Fantasy
Počet stran: 240
Nakladatelství: Fragment






Obálku úplně zbožňuji! Jsou na ní herci z Upířích deníků, jak jste si jistě všimli, a to se mi na té obálce příšerně líbí. Takže je dokonalá. Pokud bych jí ale měla spojovat s příběhem, tak se k němu vůbec nehodí, protože by tam měla být Katherine, Stefan a Damon v tom co se v té době nosilo. Tady mi to připadá prostě jako Stefan, Damon a Elena. Ale to nic nemění na tom, že tu obálku miluju.

Četla jsem Upíří deníky, které abych byla upřímná mě moc nenadchly, protože to bylo takové… zamotané a divné. Oproti tomu seriál zbožňuji. A vzhledem k tomu, že je tato kniha napsaná podle seriálu, tak jsem si ji chtěla delší dobu přečíst.

Knihu jsem přečetla asi za jeden den. Což vypovídá o tom, jak se čte. Vy si totiž ani neuvědomíte, že

něco čtete. Prostě se do toho ponoříte tak, že vám po chvíli připadá, jako kdyby to byla skutečnost, jako by se to opravdu odehrávalo a vy jste byli součástí toho příběhu.

Stefan se má oženit s někým, koho nemiluje. V té době do města přijíždí Katherine, do které se okamžitě zamiluje. Tráví s ní spoustu času, ale to i jeho bratr Damon. Jeho snoubence rozdrásá hrdlo nějaká věc. Podle většiny lidí zvíře, podle jeho otce upír. Nakonec, Stefan přijde na to, že Katherine je upír a snaží se otce přesvědčit, že upíři nejsou tak hrozní, jak si myslí. Ale to se nepovede, a tak je Stefan s Damonem v boji s upíry zastřelen vlastním otcem. A jak to bude dál? To asi víte.


Stefan je poslušný syn, který plní každý příkaz svého otce. Hrozně rád tráví čas se svými knihami a s bratrem Damonem.

Damon je na rozdíl od Stefana ten špatný syn. S otcem se věčně hádá a na jeho příkazy kašle. A také na rozdíl od něj nemá žádný problém mluvit se ženami.

Katherine se v této knize chová nepředvídatelně. Není poznat, co cítí, co si myslí. A pořád někoho oblbuje sladkými řečmi.

Konec byl perfektní. Kdyby nebyl další díl, tak bych ho asi za perfektní nepovažovala, vzhledem k tomu, že je to napůl otevřený konec a já je moc nemusím. Ale takhle byl prostě dokonalý.

Byla jsem překvapená a později zklamaná, když se zde místo sporýše psalo o rozrazilu. Nejsem si

jistá, ale mám pocit, že to jsou dvě rozdílné rostliny a upřímně je mi líto, že tam není napsán sporýš. To je asi to jediné, co mi na knize vadilo.

Knížka se určitě bude líbit fanouškům seriálu The vampire diaries. Ale řekla bych, že se nebude líbit fanouškům knih Upíří deníky. Ale nevím. Někomu se může líbit obojí.

V podstatě to dělám celou recenzi, ale i přesto na konec porovnávám Stefanovy deníky s Upířími deníky. Ono to tedy nejde porovnávat dějově, protože první díl Stefanových deníků se odehrává o hodně dřív než první díl Upířích deníků. Ale kdybych tohle zapomněla, tak Stefanovy deníky jsou rozhodně lepší, protože to všechno chápu, kdežto v Upířích denících jsem se často ztrácela a nešlo mi plno věcí do hlavy.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)