22. 8. 2015

Stefanovy deníky - Úkryt

Název: Stefanovy deníky - Úkryt
Původní název: The Asylum
Spisovatel: L.J.Smith
Žánr: Fantasy
Počet stran: 216
Nakladatelství: Fragment





A máme tu zase jednu z nádherných obálek ke Stefanovým deníkům. Každá ta obálka je jedinečná a mně se tyhle obálky hrozně líbí. Nicméně mi zase vadí, že se to nevztahuje ke knize. Damon a Stefan se v knize vyskytují, ale Elena ne. Tak proč je na obálce? Ale tahle obálka je snad ještě lepší než ty předchozí, a proto mi to tolik nevadí.

Když se tak zamyslím, tak co se týká konkrétně příběhu, asi jsem neočekávala nic. Obecně jsem čekala, že to bude další úchvatný příběh ze Stefanovy a Damonovy minulosti a to se mi splnilo.

Kniha se mi četla opravdu skvěle. Stejně jako předchozí díly jsem ji přečetla během večera. Knihá má podle mě tu výhodu, že jsou zde docela krátké kapitoly a člověk si tak říká, tahle je krátká, přečtu si tuhle a už knihu zavřu. Jenže si přečte další a další a kniha je najednou přečtená.

Damon a Stefan se spolu s Corou vrací do Londýna, aby zachránili Cořinu sestru Violet a aby se

Damon pomstil a zabil Samuela. Jenže situace se náhle komplikuje. Samuel nejenže je velmi silný, ale také znal Katherine a prahne po pomstě. Kdo koho nakonec zabije?

Shledáme se zde s našimi starými známými Stefanem a Damonem Salvatorovými. Oba dva jsou stejní jako dřív. Možná až na to, že je Damon hledaný a už si nemůže užívat luxusního bydlení. A také zde máme Coru. Silnou dívku, která udělá cokoliv proto, aby zachránila svou sestru. A nebojí se ani spojit s upíry. Samuel je zde také a ještě horší než minule. Po jeho boku tentokrát stojí přeměněná Violet a jeho bratr Henry.

Celý tento díl se odehrává v Londýně. Kousek knihy se odehrává na Big Benu, část v kanálech a zapadlých uličkách a část už v lepších čtvrtích. Ale to nebývá moc často. Prostředí je v tomto díle tedy docela špatné, ale k příběhu se naprosto hodí.


Překvapil mě závěr knihy, který byl při nejmenším nečekaný. A jsem zvědavá, jak se bratři Salvatorovi se současnou situací vyrovnají.

Líbit se to bude určitě všem fanouškům seriálu The vampire diaries a také všem, kdo si oblíbili Upíří deníky. Dále si myslím, že by knihami nepohrdli ani ty, kteří mají rádi fantasy.

Stefanovy deníky jsou podle mě už hodně úspěšné. A do budoucnosti se to asi nezmění. Všichni chtějí totiž vědět, co se stalo před tím Stefanem a Damonem, které známe teď.

Když to porovnám s ostatními Stefanovými deníky, tak tohle nebyla zrovna nejlepší kniha z nich, ale nebyla ani nejhorší. Byla někde ve středu všech knih. Ale zase je to věcí názoru. Jsou tu například věci, které se mi líbily mnohem víc než u jiných a věci, které se mi líbily mnohem míň. Co to bylo, nebudu prozrazovat, protože bych vás připravila o překvapení.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)