23. 8. 2015

Říše temnot - Tajemství upírů

Název: Říše temnot - Tajemství upírů
Původní název: Secret Vampire
Spisovatel: L.J.Smith
Žánr: Fantasy
Počet stran: 240
Nakladatelství: Fragment




Obálka není ani ošklivá ani extra pěkná. Já bych jí hodnotila jako průměrnou. Líbí se mi, jak je vyobrazeno jablko. Jediná červená věc na černobílém podkladu. Ale jinak se mi zdá, že to je uspořádané nějak podivně.

Hodně lidí říká, že Lisa Jane Smith není dobrá spisovatelka. Ale ona je skvělá spisovatelka a já knížky od ní prostě miluji! Není proto divu, že jsem se pustila do další její série.

Už podle názvů jsem čekala další upířinu. To je prostě téma, které umí Smithová zpracovat. Ale abych byla upřímná, trochu jsem se bála, že to bude hodně podobné upířím deníkům.

Četlo se mi to skvěle. Všemu jsem rozuměla, vůbec jsem se v tom neztrácela. A nebylo tam nic nepochopitelného, takže skvělé. Ale chvílemi mi připadali některé pasáže až moc dlouhé.

Poppy má rakovinu. Její nejlepší kamarád James je upír a snaží se přijít na to, jak jí zachránit. Jediné řešení, které se nabízí je proměnit ji v upíra. Ale říše temnot má dvě pravidla. Neprozradit se lidem a nezamilovat se do nich. James, porušil obě. A teď se musí chránit. Ale hlavně musí ochránit Poppy.

Poppy je malá rusovláska. Je odvážná a plná energie. Tajně miluje Jamese, ale nikdy mu to neřekla. Myslí si, že pro něj není moc dobrá.

Phill je Poppyin bratr - dvojče. Ale vůbec nevypadá jako ona. Je to vysoký a pohledný blonďák. Svoji sestru miluje a snaží se jí před vším chránit - hlavně před Jamesem - ale vůbec netuší, co tím působí.

James je lamie. Což znamená, že se narodil jako upír. Roste stejně jako normální člověk s tím rozdílem, že může svůj růst kdykoliv zastavit. Je ale jiní než jeho rodiče. Podle nich jsou lidi jen na jedno - na krmení. Ale James tento názor nesdílí. Krmit se musí, ale nikdy by lidi nebral jako domácí mazlíčky.

I přes mé obavy to L.J.Smith vzala úplně z jiného úhlu než upíří deníky. Za což jsem strašně ráda, protože vytvořila zase něco úplně originálního. Bylo to zajímavé, uvěřitelné, a co je hlavní, nebyl tam žádný milostný trojúhelník. Toho jsem se taky bála, ale jak to vypadá, rozhodla se ho autorka vynechat. Aspoň zatím.

Určitě se to bude líbit všem fanouškům L.J.Smith. A pokud vás tohle jméno odrazuje kvůli upířím deníkům, tak je to opravdu úplně jiné. Neváhejte a zkuste to.

Nemyslím si, že by knížka měla nějaký velký úspěch. Je skvělá, ale přiznejme si, že nejvíc se prodává kvůli jménu, protože upíři jsou už prostě téma, které je všude a nijak originální. A jeho zpracování může být tisíckrát rozdílné. A vždycky se najdou lidé, kteří jsou do upírů blázni.

Když o tom tak přemýšlím, tak to porovnávám s Upířími deníky celou dobu, takže to řeknu jen krátce. Je to naprosto rozdílné. Jediná stejná věc je upír zamilovaný do člověka a i to je pojato jinak než v denících.

Tohle je začátek další skvělé série. Možná trochu nudnější začátek, ale nebývá taková většina začátků?

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)