24. 8. 2015

Percy Jackson - Moře nestvůr

Název: Percy Jackson - Moře nestvůr
Původní název: The Sea of Monsters
Spisovatel: Rick Riordan
Žánr: Fantasy
Počet stran: 304
Nakladatelství: Fragment





Z přebalu nejsem zrovna dvakrát nadšená. Předpokládám, že měl způsobit strašidelně, protože je na něm zobrazeno moře nestvůr. Na mě to působí spíš dojmem poničené části Země.

Po přečtení prvního dílu jsem věděla, že si určitě přečtu i další. Byla by škoda, tuhle sérii nedočíst.

Je-li ke knize film, mám ve zvyku se nejdřív podívat na něj. Percy není výjimka a tak jsem věděla co čekat, ale zároveň jsem věděla, že knížka bude určitě zajímavější a logičtější než film.

Lhala bych, kdybych se snažila tvrdit, že nebyl žádný problém se od knihy odtrhnout. Pro mě to byl totiž příšerný problém. Moře nestvůr bylo zajímavější než Zloděj blesku a tak jsem v podstatě nedělala nic jiného, než četla, četla a četla.

Percy má divné sny. Zdá se mu o kamarádovi Groverovi, který odešel hledat boha všech Panů. Jenže jsou to opravdu jen sny? Ale to není jediný problém. Tábor polokrevných je napaden a Taliin strom pomalu umírá. Aby toho nebylo málo, nalézá Percy svého bratra, kyklopa, Tysona.
  
Percy je skvělý. Ale v téhle knize měl občas chování nevhodné pro Poseidonova syna.

Annabeth se taky nechovala zrovna nejlépe. Ale byla ochotná přiznat chybu v úsudku, takže jí mám pořád ráda.

Grover se v tomhle díle opravdu vyznamenal. Byl vážně geniální.

Tyson si podle mě všechno moc bere. Ale za svoji rodinu by položil život.

Většina se odehrává v Moři nestvůr. Moře nestvůr se stejně jako hora Olymp cestuje. Momentálně ho známe jako Bermudský trojúhelník. Je plný záhad a nadpřirozených bytostí. A taky morčat.

Zase jsem se tu dozvěděla pár věcí o řecké mytologii. Něco jsem tedy už věděla, ale byly tu i nové věci. A řeckou mytologii mám opravdu ráda. Popravdě by mi nevadilo, kdyby jí tam bylo ještě o trochu více. Každopádně musím autora obdivovat, protože zjistit si všechny ti legendy a pak z toho vytvořit něco takhle úžasného určitě nebyla otázka pár hodin.
 
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)