26. 8. 2015

Introvert s šálkem extroverta

Nedávno jsme na společenské kultuře probírali temperament člověka. Tedy vlastnosti flegmatika a melancholika, což jsou introvertové a cholerika a sangvinika, což jsou extrovertové. Když jsme měli určit, kdo podle toho vlastně jsme, nedokázala jsem to. Protože z každé části na mě seděly nějaké vlastnosti. Nedokázala jsem se zařadit ani do introverta nebo extroverta.

Flegmatik je pomalý, klidný, rozvážný, přemýšlivý, spolehlivý, málo přizpůsobivý a lhostejný. Na mě ale sedí asi polovina těchto vlastností. Občas jsem rozvážná a přemýšlivá. Řekla bych, že jsem i spolehlivá, ale ne vždy. Málo přizpůsobivá jsem určitě a lhostejná, zase jak v čem. Něco mi je úplně jedno a kvůli něčemu bych si nejradši trhala vlasy z hlavy.

Dále tu máme melancholika. Ten je klidný, laskavý, dobrosrdečný, upřímní. Mývá pocit méněcennosti, depresivní nálady, vše bere vážně a je uzavřený. Opět tu na mě sedí asi polovina vlastností. Většinou bývám klidná. Laskavá a dobrosrdečná jak kdy. Co se týká upřímnosti, tak nejsem dokonalá. Jsem upřímná i neupřímná. Pocitem méněcennosti určitě netrpím, ale uzavřená jsem. I když asi ne na blogu, protože jinak bych tu tohle nejspíš nepsala.

To byly Introverti a teď jdeme k Extrovertům. První je Cholerik. Ten je pořádkumilovný, přesný, důsledný, chamtivý, neústupný, nevyrovnaný a afektovaný. Co se týká toho pořádku, tak nemusím mít všude pořádek, ale jakmile je mi psychicky špatně, uklízím, protože mě to uklidňuje. A i když mi nepořádek nevadí, mám radši všechno uklizené. Přesná a důsledná jsem zase jak v čem. Neústupná nebo spíše tvrdohlavá také jsem, konec konců jsem znamením býk. S chamtivostí si nejsem jistá, ale myslím, že spíše ne, než ano. I když mám život srovnaný, tak bych řekla, že jsem dost nevyrovnaná i afektovaná. Padesátkrát mě naštvete, já zůstanu v klidu. Po padesáté prvé vyletím a vůbec nepřemýšlím, co říkám.

A pak je tu sangvinik, podle naší učitelky ideální člověk. Ten je vyrovnaný, optimistický, živý a bezstarostný. Tak tohle je ironicky asi jediný temperament, který na mě nesedí. Občas jsem sice optimistická, ale jinak jsem buď realista, nebo pesimista.

Žádný z těchto temperamentů se se mnou neshoduje a to je dobře. Protože opět to potvrzuje to, že každý člověk i já je jedinečný. Nikoho není možno zaškatulkovat.

Možná většina lidí aspoň dokáže určit, jestli je introvert nebo extrovert. Já bych to podle tohoto nedokázala, ale znám se, tak vím, že jsem spíše introvert, ale nejsem úplný introvert. Jak už říká nadpis, jsem introvert s velkým šálkem extroverta. Jsem to prostě já. Nikdo mě nezaškatulkuje nikam, protože nikam nepatřím. A přitom patřím do každého temperamentu. Nebo skoro.

Ale i tak, nepotřebuji žádné psychologické vysvětlení na to, abych věděla, kdo jsem, protože já to vím i bez toho. Jsem to prostě já a jsem sama sebou.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)