24. 8. 2015

Divergence

Název: Divergence
Původní název: Divergent
Spisovatel: Veronica Roth
Žánr: Dobrodružné
Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo





Občas se nedokážu rozhodnout, jak moc se mi obálka líbí. Tohle ten případ není. Obálka je nádherná. Symbol neohroženosti je hlavní, ale ani dolní část obálky není prázdný. Je prostě úžasná. Lepší obálka být ani nemohla.

Všichni neustále mluvily o Divergenci a Rezistenci. Knížku jsem si přečíst chtěla, ale nijak jsem na to nepospíchala. Ale když jsem viděla oba dva díly v knihovně, neodolala jsem a půjčila si je. A teď? Mrzí mě, že jsem si to nepřečetla už dřív.

Nevím, co jsem od knížky čekala. Prostě jsem jen chtěla vědět, co na tom všichni mají. Jestli je to opravdu tak úžasné nebo všichni přehánějí. Taky jsem slyšela, že se to podobá Hunger games. Ale i přesto jsem prostě neočekávala nic. Začala jsem číst s prázdnou hlavou.

Divergence se četla prostě naprosto úžasně! Nemít školu, tak bych jí přelouskala za jeden den. Ale takhle jsem si jí brala do školy a četla jí každou minutu, kterou jsem měla volnou. Což je co říct, protože i když knížky do školy nosím, tak je čtu, když mám opravdu dlouhou chvíli. Ale to jsem odbočila. Chtěla jsem říct, že je to typ knížky, který vás nepustí, dokud jí nedočtěte.

Město se dělí na pět frakcí. Neohroženost, Pravdomluvnost, Sečtělost, Mírumilovnost, Odevzdanost. Každý kdo dovršil šestnácti let, si musí vybrat svou frakci. Může to být frakce, ve které se narodil, ale i jiná. K jejich rozhodnutí jim mají pomoci talentové zkoušky. Pokud však někomu neukáže jednoznační výsledek je to problém. Takovým jedincům se říká divergentní. Tris je taková. A vybere si tu nejhorší možnou frakci. Neohrožené. Ale možná je to dobrá volba. Nebezpečí, svoboda a láska. To vše jí čeká v její frakci. Vždycky se ale objeví nějaký problém…

Tris je podle mě skvělá postava. Je statečná, ale zároveň se bojí blbostí. Je šlechetná, ale zároveň sobecká. Je to prostě člověk. A ne nějaká vyumělkovaná hrdinka, která má buď přehnaně velké, nebo malé ego.

Čtyřka je naprosto dokonalý! Dokáže se dobře přetvařovat, ale umí být i upřímní. Je nedůvěřivý. A má dost komplikovanou minulost. Prostě další neodolatelný a tajemný kluk.

Jestli jsem to pochopila, tak se všechno tohle odehrává v daleké budoucnosti v Chicagu. Abych se vám přiznala, tak jsem prostředí moc nevnímala. Já jsem se ztotožnila s hrdiny a soustředila se na jejich pocity. A vnímání prostředí šlo tak nějak mimo mě. Možná proto, že to nebylo zas až tak důležité.

Podle mě se tohle bude líbit všem. Má to děj, je to poutavé a originální. A já prostě nemám slov. Může se najít někdo, komu by se to nelíbilo, ale já pochybuji, že takový člověk existuje.

Je jasně vidět, že Divergence je víc než úspěšná. A jsem si jistá, že časem bude ještě úspěšnější. Má na to, aby se stala jednou z nejoblíbenějších knih světa. Podle mě by mohla být minimálně v první stovce.

Už jsem se zmínila, že pár lidí říká, že se to dost podobá Hunger Games. Já s tím nesouhlasím. Tohle je úplně jiné. Tam je sice dvanáct krajů a tady pět frakcí. Každý má na starosti něco jiného. Ale tím všechna podobnost končí. Tam pořádají hladové hry po zábavu. Tady nic takového není. Tady se snaží začlenit a zachránit si život. Divergence není jako Hunger Games jsou to dvě naprosto odlišné knihy (série).

Nebudu opakovat, jak moc jsem z knížky nadšená, myslím, že o tom recenze vypovídá. Chci jen říct, že se těším na film a doufám, že bude co nejvíc podle knihy. Víme, že film je někdy dost odlišný a to já nechci. Chci opravdu film podle knižní předlohy.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)