10. 6. 2019

Hra se smrtí


Sayer Altair se snaží přijít na to, co odlišuje sériové vrahy od ostatních lidí. Zkoumá tedy jejich mozky a doufá, že najde nějaký vzorec, díky kterému by dokázala jasně říct, kdo je sériový vrah a pak snad i přijít na to, jak předejít tomu, aby se jím daný člověk stal.

Není to však jen neuroložka, ale je to i agentka FBI a právě proto, ač nerada, musí tento výzkum na chvíli odložit, aby mohla vést případ dívky, který byla umučena k smrti a jak to, tak vypadá, nejedná se o jedinou oběť. Tohle všechno má na svědomí další sériový vrah, ale tenhle je jiný. Je nesmírně inteligentní, a tak je pro agenty nesmírně těžké rozeznat co je skutečné a co je jen má svézt ze stopy.


O thrilleru V kleci jsem od jeho vydání slýchala v podstatě neustále. Bylo jedno na jakou sociální sít jsem se podívala, protože netrvalo dlouho a narazil jsem na chválu na tento titul. A jelikož způsobil takovou pozitivní odezvu, nepřicházelo v úvahu, že bych to s knihou alespoň nezkusila.

I tak jsem ale nechtěla věřit tomu, že by kniha byla tak úžasná, jak všichni tvrdili. Bála jsem se, že pokud budu mít přehnané nároky, mohla by mě kniha opravdu hodně zklamat, a tak jsem radši očekávala jen lehce nadprůměrný thriller.

Autorčin styl psaní se mi doopravdy moc líbí. Všechno je popsáno do nejmenších detailů, takže příběh působí skutečně, ale zároveň to autorka s popisy nepřehání. Nejdůležitější ale je, že se do ní dá hrozně snadno začíst. Stačí jedna kapitola a než si to člověk uvědomí, už je v půlce knihy.

Příběh je vyprávěn v er-formě, přičemž kniha většinou vypráví to, co se odehrává kolem Sayer. Je tu však i takové drobné zpestření, a to v podobě krátkých kapitol z pohledu obětí, které neprozrazují žádné důležité informace, ale naopak knihu skvěle doplňují a dělají ji ještě zajímavější.

Pokud bych měla příběh popsat jedním slovem, bylo by to geniální. Přesně takový totiž skutečně je. V první řadě je neskutečně originální. V případě této knihy prostě není možné něco předvídat. A když už si myslíte, že jste přišli na něco, co hlavní hrdinka neví, tak se objeví jeden z mnoha zvratů, který naprosto všechno změní. Navíc příběh, který Ellison Cooper vymyslela je skutečně jediný svého druhu. Nic podobného jsem za celou dobu, co čtu, doopravdy neviděla.

Příběh ještě zlepšuje to, že autorka do knihy vložila hromadu emocí a hlavně lidskosti. Především vložení lidskosti je podle mě doopravdy skvělý výkon vzhledem k tomu, že se jedná o thriller, kde sériový vrah zabíjí kudy chodí. A zároveň se to podle mě přesně k tomuto žánru hodí, jelikož je tam díky tomu krásně vidět ten kontrast mezi „dobrem“ a „zlem“.

Stejně jako celý příběh má autorka opravdu perfektně promyšlené i své postavy. Každou popsala opravdu dobře, a to především díky tomu, že za ně nechala mluvit činy, než že by je přímo popisovala. Hodně důležité ale je, že každá z autorčiných postav je doopravdy jedinečná. Každá má takovou zajímavý a vyvážený soubor vlastností, že zkrátka není možné, aby se pletly. Navíc všechny do příběhu perfektně zapadají.

Kniha V kleci mě doopravdy dostala. Tohle je pravděpodobně ten nejlepší thriller, který jsem za tenhle rok přečetla a já jich přečetla skutečně hodně. Ellison Cooper je podle mě génius a svět má štěstí, že se tato autorka dala na psaní knih, protože její mysl já vážně brilantní.

Knihu rozhodně doporučuji. Je jedno, jestli jste milovníky thrillerů nebo s tímhle žánrem teprve začínáte, ale tahle kniha vás zkrátka dostane. Jsem si jistá, že po jejím přečtení vás nebude zajímat nic jiného než to, kdy vyjde další díl. Protože po takhle brilantním prvním dílu prostě nelze nebýt zvědavý na to, jak bude série pokračovat.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Knihy Dobrovský.

Knihu V kleci můžete zakoupit na stránkách knihkupectví Knihy Dobrovský


1 komentář:

  1. Souhlasím, i já jsem na knihu narážela naprosto všude. :) A musím říct, že i mě jako nečtenáře thrillerů dost zaujala. Po tvém hodnocení jsem rozhodnutá, že se po knize podívám. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)