3. 5. 2019

Dívka s odvážným srdcem


Na dvoře velkomoravského knížete není tak veselo jako dřív. Velcí pánové se neustále dohadují o moc a mezitím jsou vesnice drancovány, vypalovány, malé holčičky unášeny a zbytek lidí nechán na pospas smrti. Kníže se spolu se svými muži a mnichem Sašou vydávají stopovat kohokoli kdo to má na svědomí a zabránit tak další zkáze.

V jedné vyrabované vesnici narazí na mladého chlapce, ve kterém Saša pozná svou sestru Vasju. Udrží její tajemství, protože je to tak jednoduší než vysvětlovat, co dělá sama dívka v zpustošené vesnici a chce jí co nejdřív dopravit na dvůr za jejich sestrou Olgou. Ovšem předtím ještě musí vyrazit za nepřáteli země a nikdo nesmí zjistit, kdo Vasja ve skutečnosti je.


První díl ze série Winternight se mi opravdu moc líbil a konec ve mně vzbudil ohromnou zvědavost. Na druhý díl, Dívka ve věži, jsem se tedy doopravdy moc těšila a jsem ráda, že jsem nemusela čekat třeba rok, než si ji budu moct přečíst.

Jelikož jsem si jedničku zamilovala, pochybovala jsem, že by to v případě druhého dílu mohlo být jinak. Tahle série sice čerpá z pohádek, ale je neskutečně originální. Popravdě pochybuji, že existuje kniha, které by se této sérii nějak podobala. A právě proto jsem nečekala nic míň než dokonalost.

I druhý díl je samozřejmě napsán v er-formě. V prvním díle vyprávěla velká část knihy Vasjin příběh a těch pár částí, které vyprávěly něco, co se děje daleko od ní ho v podstatě jen doplňovalo. Tentokrát se však kniha soustředí nejen na Vasjin příběh, ale i na příběhy jejího bratra Saši a sestry Olgy, takže je pohled třetí osoby ještě vhodnější.

Styl psaní se vůbec nezměnil. Katherine Arden stále píše lehce a čtivě. Opět jsou tu i nudnější části, třeba začátek, který se moc nehýbal kupředu, ale nejednalo se vysloveně o únavné a zdlouhavé části. Kniha nudná totiž rozhodně není ať už z hlediska stylu psaní nebo příběhu.

Ani v Dívce ve věži nechybí pohádkové motivy, ale celá kniha je taková vážnější. Už první díl měl takový temný nádech, ale ve druhém se to ještě stupňuje. Možná to tak na první pohled nevypadá, jelikož nevystupují na povrch tak jako v Medvědovi a slavíkovi, ale je tam a spolu se závažnými, skoro až politickými, problémy a originalitou to tvoří perfektní a nezapomenutelnou kombinaci.

S hodně postavami z prvního dílu se setkáváme i tady, ale objevují se tu i nové. Všechny jsou ale doopravdy skvěle popsané a je tam naprosto jasně vidět, jak velkou cestu za ty roky ušli. A to platí jak pro obyčejné postavy, tak pro ty, které jsou spíše pohádkové.

Dívka ve věži je perfektní pokračování Medvěda a Slavíka, které rozhodně stojí za přečtení. A stejně jako v případě prvního dílu skončila kniha v opravdu zajímavou chvíli, takže jsem moc zvědavá, jak celý příběh nakonec dopadne.

Pokud stále váháte, jestli si tuto sérii přečíst nebo máte po prvním díle nějaké pochybnosti o tom, zda si přečíst ten druhý, tak za sebe vám můžu Dívku ve věži i celou sérii doporučit. Jedná se skutečně o fantastický příběh pro milovníky ne až tak pohádkových pohádek.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Knihy Dobrovský.

Knihu Dívka ve věži můžete zakoupit na stránkách knihkupectví Knihy Dobrovský.

2 komentáře:

  1. Na sérii se někdy chystám, teď je těch knih na seznamu moc a jsem moc zvědavá, jak se mi bude líbit, četla jsem zatím jen dobré hodnocení.
    Super recenze.

    (tvé bývalé sb SáraD)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Kniah už tu na mě čeká doma, nemůžu se dočkat, až se do ní pustím :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)