23. 3. 2019

Pouliční muzikant Jack


Holland má docela klidný život. Žije v bytečku na Manhattanu a pracuje pro svého strýce v divadle. Nic z toho však není její vášní. Má magisterský titul ze psaní a opravdu ráda by se tomu věnovala, ale nic se jí nedaří napsat. Má pocit, že se svým životem jenom tak potácí.

Momentálně je její nejoblíbenější částí dne postávání na stanici mrtva a poslouchání kytaristy, kterého si pro sebe pojmenovala Jack. Když v divadle hledají náhradu za jednoho hudebníka, dotáhne Holland svého strýce do metra, aby si jejího záhadného hudebníka, který se ve skutečnosti jmenuje Calvin, poslechl.


Stejně jako Holland uchvátí i jejího strýce. Ale je tu jeden háček. Calvin není ve státě legálně a tak práci nemůže přijmout. Ovšem Holland se nevzdává a tak mu navrhne svatbu pro dobro jeho i svých strýců. Jak ale může fungovat falešné manželství s člověkem, kterého už šest měsíců obdivujete a cítíte k němu náklonnost?

Christina Lauren je spisovatelská dvojice jejž díla naprosto miluji. Proto po každé dočtené knize netrpělivě očekávám další a vždycky když vyjde, připadám si jako dítě o Vánocích, které si konečně může otevřít svůj dlouho očekávaný dárek.

Spolubydlící je navíc kniha o domluveném manželství, což je jedno z mých úplně nejoblíbenějších témat. A aby toho nebylo málo, tak chtěla být hlavní hrdinka spisovatelkou, díky čemuž mi byla bližší ještě dřív, než jsem tu knihu vůbec otevřela. Takže po tom, co vyšla tato kniha v češtině jsem byla v podstatě v sedmém nebi.

Je pravdou, že jejich poslední kniha Miluji tě, nenávidím tě byla o dost slabší než předchozí. Ovšem v případě Christiny Lauren jsem nepochybovala o tom, že se bude jednat o ojedinělý případ a další jejich kniha, Spolubydlící, bude stejně perfektní jako jejich série Vášnivý.

Spolubydlící je psána v ich formě, a to z pohledu hlavní hrdinky Holland. Jako obvykle vůbec není poznat, že by knihu napsaly dvě autorky. Christina a Lauren už jsou tak sehraná dvojka, že poznat kde myšlenky jedné končí a druhé začínají je v podstatě nemožné.

V jejich knize Miluji tě, nenávidím tě jsem měla trochu problém se začíst. Ale naštěstí to byla opravdu ojedinělá situace, protože v případě této knihy je už všechno tak, jak má být. Je čtivá a čtenáře pohltí ještě dřív, než vůbec dočte první větu.

Tentokrát jsem ale objevila jednu novinku. Celá kniha se odehrává v hudebním prostředí a autorky neváhaly a přidaly do knihy tedy i barvité popisy hudby. Nebyly ani moc dlouhé ani moc krátké a dle mého názoru popsaly hudbu tak skvěle, jak jen to slovy jde.

Je pravdou, že falešné manželství je docela ohraný literární námět. Ale já jsem člověk, který tohoto tématu nemá nikdy dost, takže mi to naprosto nevadilo. Navíc to autorky opět vzaly z úplně jiného směru než zbytek světa a přidaly do toho kapku originálnosti, kapku dramatu a kapku hudby, což podle mě vytvořilo opravdu skvělý výsledek.

Sice jsem většinu knihy měla jasno v tom, jak to bude probíhat, ale kniha mě i v mnohém překvapila. Některé situace, které se v knize odehrály by mě skutečně nenapadly. A právě v těchto maličkostech se skrývá originálnost knihy Spolubydlící, které z ní dělají opravdu zajímavý a napínavý příběh.

Postavy jsou pojaty opravdu bravurně. Nejen jejich vzhled a charakter, ale i jejich životní příběhy jsou neskutečně zajímavé a vylepšují tak knihu. Je pravdou, že vzhledem ke stylu psaní jsem měla přímý pohled pouze do Hollandiných myšlenek, což je trochu škoda. Docela by mě zajímalo, jak se na celou věc díval Calvin. Ale řekla bych že i tak jsem se o všech postavách dozvěděla opravdu hodně a přímý spoj do Hollandiny mysli byl rozhodně plusem, který udělal knihu skutečnější.

Tentokrát můžu říct, že jsem se nespletla. Spolubydlící je opravdu úžasná kniha. Je pravdou, že je předvídatelná, ale to je většina romantické literatury. A i když konec známe už od první stránky, jde o to, co se děje mezi tím. Jestli právě tahle část je vymyšlená originálně a zajímavě a v tomto případě nemůžu odpovědět jinak než kladně.

Přiznávám, že třeba oproti sérii Vášnivý je tato kniha trošku slabší, ale to neznamená, že je méně kvalitní. Kdybych ji porovnala se sérií Božský tak je naopak o trochu lepší a oproti Miluji tě, nenávidím tě vyhrává na plné čáře. Všechny knihy jsou kvalitní, jen jsou všechny trochu jiné.

Za sebe můžu Spolubydlící rozhodně doporučit. Je to nádherný oddechový román, do kterého se člověk bez problému vžije a jen tak ho neodloží. Já se k němu v budoucnu rozhodně vrátím, ostatně jako ke všem knihám od Christiny Lauren. Pro mě je tohle opravdu jedna z top autorek (dvojice autorek) pro jejíchž knihy budu mít v srdci a v knihovně vždycky místo.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Jota.
Spolubydlící můžete zakoupit ZDE.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)