6. 9. 2015

Mé sladké šestnácté století

Název: Mé sladké šestnácté století
Původní název:
Spisovatel: Rachel Harris
Žánr: Fantasy román
Počet stran: 256
Nakladatelství: CooBoo  






Obálka na mě působí pohádkově. Je skvěle sladěná a k příběhu se hodí. A já ji prostě miluji. Nejradši bych se na ni dívala celý den. Není to úplně nejhezčí obálka, co existuje, jenže ten pohádkový nádech je opravdu skvělý. Akorát nechápu název knihy a jméno autorky. Proč je to napsáno s malými písmeny? Tedy předpokládám, že to byl záměr, ale zajímalo by mě, jestli to má nějaký konkrétní důvod.

Popravdě už si nevzpomínám, proč jsem si chtěla knihu přečíst. Možná mě zaujal název, možná obálka, možná téma. Nebo jsem vzala knížku, která byla mezi novinkami v knihovně, a nic jsem o ní nevěděla. To by mi bylo podobné.

Přestože je to kniha od mého asi nejoblíbenějšího nakladatelství, moc jsem od ní neočekávala. Už jsem se naučila moc neočekávat od knih, které působí jako dívčí román. Většinou jsou totiž dost na hlavu.

Cat má brzy oslavit své šestnácté narozeniny. Oslavu však organizuje přítelkyně jeho táty, z čehož Cat není vůbec nadšená. Ale uzavře s tátou dohodu. On ji vezme do Itálie a ona si nebude stěžovat. V Itálii se ale díky kouzlu přesune zpátky v čase do renesance, kde stráví nějaký ten čas. Tam potká své prapříbuzné, mezi nimiž je i Alessandra s Casem, se kterými se hned spřátelí. Ale také potká jejich kamaráda Lorenza, který ji dost oslní. Bohužel však potká i pár nepřátel.

Cat jsem si naprosto zamilovala. Není divu, protože ta holka je úplně stejná jako já, co se chování týká. Dokonce měla i podobných vkus na kluky. A i když teď budu znít sobecky, jednoduše se mi zamlouvá. I když přiznávám, že občas hledala problémy tam, kde nebyly. Ne, že já bych to nedělala. Ale v té knize to bylo tak jasné, že jsem jí měla chuť vrazit facku, aby si to uvědomila.

Alessandra byla otravná, ale v takovým tím milým způsobem. Avšak zároveň dost stydlivá. Chtěla být někým, kým být nemohla, což jí docela trápilo.

Lorenzo byl dokonalost sama. Zamilovala jsem si ho na první pohled (tedy na první řádek). Navíc se skvěle hodí ke Cat. Je milý, obětavý… nazvala bych ho klukem snů. Možná, že kdyby žil v 21. Století, měla bych jisté výhrady, ale on žil v renesanci.

Cas tu nedostal moc místa. Chvílemi mi přišlo, že kazí veškerou zábavu, ale vlastně to byl jen ochranitelský pud. Měl dost proměnlivou osobnost. Občas byl dost zamlklý a jindy zase hovorný.

Valná většina knihy se odehrává v renesanční Itálii. A to prostředí je naprosto dokonalé. Všude louky a obrovské zámky. Nebýt toho, že tam chybí moderní záchod a jsou tam samá pravidla a příšerné korzety, taky bych si tam chtěla "zajet" na návštěvu.

Byla jsem opravdu mile překvapena. Kniha je úžasná. Trochu mě zklamal konec, i když to byl vlastně happy end pravém slova smyslu. Jenže ne pro mě. Já čekala na úplně jiný konec. Ale vzhledem k tomu, že to má ještě druhý a třetí díl, pořád doufám v konec podle mých představ. I přes ten konec vám knihu doporučuji. Tedy pokud vám nevadí YA romantika.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)