7. 3. 2017

Lovci duchů

Název: Lovci duchů
Původní název: The Ghost Hunters
Autor: Neil Spring
Žánr: Paranormal
Počet stran: 448
Nakladatelství: Omega





Ústředním motivem na obálce je lebka, která pravděpodobně značí smrt či duchy. Dole pak můžeme vidět siluetu domu. Tahle obálka by ale nebyla úplná, kdyby na ní chyběl název knihy a jméno spisovatele. Oboje je napsáno na první pohled obyčejným bílým tiskacím písmem, ale když se podíváme pozorněji, jsou vidět jakoby škrábance, které podtrhují strašidelný a tajemný dojem obálky.

V poslední době jsem si téma duchů docela oblíbila. Nevím, jestli to je způsobeno přehršelem upírů a vlkodlaků v literatuře, ale duchové jako kdyby byly svěžím závanem fantasy a to i přesto, že jsou v literatuře od nepaměti.

Očekávala jsem strašidelný fantasy příběh. Už jen to, že se neodehrává v našem století dodává příběhu tajemný dojem a strašidelný dům je prostě klasika. Navíc fakt, že lovec duchů má ve skutečnosti problém přijmout existenci duchů mě dělal ještě zvědavější.

Sarah Geryová dostala náhodou práci o kterou ani nestála. Stala se z ní asistentka kontroverzního lovce duchů Harryho Priceae. Za začátku to vypadá, že práce nebude nijak složitá ani nebezpečná, to spíše přijít na to, jak vyjít s Harrym budete oříšek. Tedy až do doby, než Harry přijme případ a tak se ocitají v Borley Rectory, kde údajně straší. Harry Pricea se snaží dokázat, že se nejedná o nic nadpřirozeného, jenže co když ano?

Autorovi se povedlo napsat příběh do nejmenších detailů a přesto zachovat atmosféru tajemna a záhadna. Plusem je určitě také to, že jsem netušila co se stane, dokud se to nestalo. Bohužel byl styl psaní lehce nudnější, takže se mi občas klížily oči a úplně jsem se na děj nesoustředila. Ve stylu psaní mi totiž chybělo to, co ději nechybělo. Akce.

Chvíli před Lovci duchů jsem četla knihu, ve které se také jednalo o duchy, ale ta témata jsou tak rozdílná, že se jednoduše nedají porovnávat. Vlastně si nevzpomínám na žádnou knihu s tématem duchů, kde by byla aspoň trochu podobná této. To je buď důkazem originality nebo naprostého nedostatku mnou přečtených knih.

Rozhodně jsem od knihy očekávala něco jiného, nemůžu však říct, že to, co se mi dostalo, bylo špatné, naopak. Příběh byl skutečně promyšlený a vývoj událostí byl nečekaný. Každý zvrat ukázal něco překvapivého. Jen škoda, že nebyl příběh podán v trochu jiném tempu. Přesto, že ve mně kniha částečně vbuzovala zvědavost, stejnou měrou mě styl psaní uspával.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Omega.
Knihu Lovci duchů můžete zakoupit přímo na stránkách nakladatelství Omega nebo v e-shopu knihkupectví Knihy Dobrovský.

7 komentářů:

  1. O knihe som už počula a potešila ma tvoja pochvalná recenzia :-) Téma duchov a lovcov duchov ma zaujala, rada by som si niečo také prečítala. Vďaka za tvoj názor a recenziu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. U této knihy bych volila slovo originalita. Byla jsem překvapená, jak se to autorovy podařilo napsat a já byla ráda, že srašidelný příběh to nebyl ale naopak příběh zasazený do reálného prostředí z prvky skutečnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem napsala, moc knih s touto tématikou jsem nečetla, takže nemůžu posoudit, jak originální je. Pojetí příběhu se mi také líbilo... ale kdyby byl strašidelný, nepohrdla bych :D

      Vymazat
  3. Také jsem už o knize slyšela, ale ještě ji nečetla. Moc pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Obálka je velmi zajímavá, i když mě obsahem moc neláká. Pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)