27. 8. 2015

Věk X - Šachovnice bohů

Název: Věk X - Šachovnice bohů
Původní název: Gameboard of the Gods
Spisovatel: Richelle Mead
Žánr: Fantasy
Počet stran: 542
Nakladatelství: Domino




Celkově nejsem z obálek ke knihám od Richelle Mead nadšená. A tahle není výjimkou. Není to obálka, na kterou by se nedalo dívat, ale nelíbí se mi. Působí na mě moc graficky. Moc uměle. Musím ale uznat, že knihu vystihuje. Na obálce můžeme vidět Mae, šachovnici, která odkazuje k názvu a v zadu město, které je příhodně umístěno v temnotě.

Richelle Mead je úžasná spisovatelka. Přiznávám, že jsem od ní dosud nečetla její nejproslavenější knižní sérii Vampýrskou akademii, což hodlám napravit. Ale četla jsem od ní Sukubu, která byla naprosto úžasná. To je důvod, proč jsem bez váhání sáhla po této knize. Stačilo jméno autorky a nic dalšího už jsem neřešila.

Nepřečetla jsem si anotaci, jako obvykle. Neměla jsem tušení, o čem kniha bude. Akorát název mi naznačoval, že půjde o bohy, což bylo plus, protože já se o bohy docela zajímám.

Justin March, který se specializoval na náboženské skupiny, byl poslán do exilu. Teď je ovšem potřeba jeho pomoc při vyšetřování vražd. Proto se vrací do RUNA, kde mu ochranku dělá Mae Koskinenová. Jejich pátrání je ale čím dál záhadnější a záhadnější a Justin začíná mít pocit, že to nemá řešení. Ale nejen rituální vraždy, jsou jejich největší problém. Oba dva mají problémy se svými bohy a se vzájemnou přitažlivostí.

Autorka má úžasný styl psaní. Věk X byl napsán úžasně. Bylo to tak věrohodné, jako kdybych tam skutečně byla, jako kdybych ten příběh prožívala.

V knize se střídal pohled vyprávění. Nejčastěji to byl pohled hlavních hrdinů Justina a Mae. Občas se tam objevil i pohled Justinovi chráněnky Tessy.

Justin je děvkař. Ale opravdu. Ten chlap je génius, ale nevydrží bez ženy. A taky bez alkoholu, bez rizika… Jednoduše řečeno má mnoho chyb. Ale v jádru je to opravdu dobrý chlap, který měl těžký život. A bojuje proti slibu, který dal, ale odmítá mu dostát.

Mae je dokonalá a to doslova. Má skvělé geny. Je krásná, mrštná a také velmi nebezpečná. Na povrch je dost chladná, čemuž se vzhledem k její minulosti nedivím. Když vypadáte, že vás nic netrápí, nakonec tomu uvěříte sami. Problém pak je, když se někdo rozhodně přes tu její chladnou masku proniknout.

Celý děj se odehrává v blíže neurčené budoucnosti. Popravdě se mi ale zdá, jako kdyby to byla spíše minulost. Jistě, mají skvělou technologii, ale jejich názory zní jako ze středověku. Připadá mi, jako kdyby tam nikdo neměl svobodnou vůli. A všichni byly považovány za potenciální zločince. V takovém světě bych opravdu žít nechtěla a nemohla.

Musím přiznat, že jsem byla knihou překvapena. Vystupovalo tu nadpřirozeno, stejně jako v jejích předchozích knihách, ale přesto, to bylo něco úplně jiného. Nového, originálního.

Knihy od Richelle mají jednu drobnou chybičku. Lehce uhodnete, co se stane dál. Někde to jsou nepodstatné věci, někde důležité. Tady to byla docela nepodstatná věc. A to jméno Justinova boha. Jméno, které zjistil až na konci. Já jsem na něj přišla někdy kolem sté stránky, což je docela smutné, protože Justin na něj nepřišel za několik let a při tom to bylo docela jednoduché, stačilo sledovat náznaky, stejně tak, jako to Justin dělal, celou knihu.

Takže mi to jednoduše nedává smysl. Přijde na plno věcí, které by nikdo neuhodl, ale na něco tak jednoduchého ne?

Můžu knihu porovnat se Sukubou, ale popravdě je to zbytečné. Oba dva příběhy jsou o něčem jiném. Když bych chtěla porovnat knihou s nějakou jinou knihou o bozích, napadá mě jedině Percy Jackson, což také není ta pravé volba, protože Věk X je přeci jen psán pro starší čtenáře než Percy. Takže kniha je podle mě lepší než Percy a nastejno se Sukubou, ale popravdě je to nerovná výhra, protože se to sobě podobá jen vzdáleně.

Myslím, že na Vampýrskou akademii, která je profláklá po celém světě Věk X asi mít nebude. I tak si však troufám říct, že to bude velmi oblíbená kniha. Jak jméno autorky, tak originalita knihy ji předurčují k tomu, aby byla úspěšná.

Nemůžu jinak, než vám knihu doporučit. Je to úžasné čtení, které stojí za to. Budu se už asi opakovat, ale jinak to nejde. Je to originální příběh, který jste určitě nečetli. Nechybí tam prvky nadpřirozena ani prvky detektivky. A určitě se od toho nebudete moc odtrhnout.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)