27. 8. 2015

Nezapomenutelná cesta

Název: Nezapomenutelná cesta
Původní název: A Walk to remember
Spisovatel: Nicholas Sparks
Žánr: Román
Počet stran: 176
Nakladatelství: Baronet




Mám ráda obálky Sparksových knížek od Ikaru. Jenže tahle vyšla ještě u Baronetu, takže ta obálka nic moc. Spíše nic než moc. Všechno od fotografie v rámečku až přes font písma je hrozné. Nevím, jak tuhle obálku mohl někdo schválit.

Rozhodla jsem se, že si přečtu všechny knížky od Sparkse, co vyšly. Po Poslední píseň a Milý Johne byla na řadě tahle. Hlavně proto, že miluji filmové zpracování, na které se dívám vždycky, když je možnost.

Popravdě si nejsem jistá, jak mám popsat děj, aniž bych napsala nějaký spoiler. Zkusím to, ale nejsem si jistá, jestli se mi to povede. Landonovi je sedmnáct let. Je to ten typ kluka, který dělá jen a jen problémy. Pak je tam Jamie. Ten typ holky, kterou má každý rád a která je vždy všem ochotná pomáhat. A díky jedné divadelní hře se jejich životy změní.

Jamie je ochotná, všem nápomocná a já jí neměla ráda. Nevím proč, ale ta její andělská povaha mi hrozně lezla na nervy, i když by neměla, protože na ní vlastně nebylo vůbec nic špatného.

Landon je frajírek, který si některé věci neuvědomuje. Hodně věcí si neuvědomuje. Záleží mu jen na to, aby se neztrapnil před svými kamarády.

Bez váhání můžu říct, že se mi film líbí mnohem víc než kniha. V knize je hodně věcí černobílých a celkově na mě nezapůsobila tak, jako film. Film má kouzlo v tom, že hlavní hrdinové jsou sice protiklady, stejně jako tady, ale nejsou tak odlišní jako v knize. A i když se změní, tak se změní oba a též to není tak velká změna jako v knize. Zůstávají sami sebou, jen si uvědomují některé věci.

Jsem ráda, že jsem si knihu přečetla, ale už nikdy víc. Na film se budu dívat dál, protože je úžasný, ale knížka mě docela zklamala. Nebylo to vůbec to, co jsem čekala a do srdce se mi nezapsala, i když jsem myslela, že zapíše.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)