27. 8. 2015

Bohové Olympu - Hádův chrám

Název: Bohové Olympu - Hádův chrám
Původní název: The House of Hades
Spisovatel: Rick Riordan
Žánr: Fantasy
Počet stran: 552
Nakladatelství: Fragment





Mám červenou barvu ráda a tahle pekelná červená je vážně nádherná. Navíc to knihu vystihuje a řekla bych, že nejlépe ze všech ostatních obálek. U nich tam většinou je vyobrazena jen nějaká většinou méně významná chvilka. Ale tady je vyobrazena dost důležitá chvilka, a když se oprostíme jen od toho jednoho momentu, tak to ukazuje to, co se řeší celou knihu, Percy a Annabeth jsou v Tartaru.

Jak už jsem říkala v minulé recenzi, je mojí nejoblíbenější postavou řecké mytologie Athéna. A mou druhou nejoblíbenější postavou je Hádes. Popravdě nevím proč, ale mám ho mnohem radši než Dia nebo Poseidona. Každopádně jsem se těšila, že se tu o něm dozvím něco zajímavého.


Percy a Annabeth spadli do Tartaru. Teď musí překonat plno rozzuřených mrtvých nestvůr. Nechybí mezi nimi ani ti, které Percy nebo Annabeth zabili. Stojí o pomstu. Ale Oni se musí dostat k bráně smrti, aby ji mohli zavřít.

Mezitím se jejich přátelé Hazel, Piper, Jason, Frank, Leo, Nico a samozřejmě trenér Hudge musí dostat do Hádova chrámu, aby mohla být brána zavřena z obou stran. Ale i na zemi na ně číhá spousta nestvůr a nejen nestvůr.

Jako obvykle se tu střídaly pohledy snad všech našich hrdinů z proroctví sedmi. Bohužel jsem se do toho nějak nemohla začíst. Ne, že by to bylo napsáno jinak než obvykle, ale mnohem víc mě zajímalo, co se děje s Percym až Annabeth v Tartaru než to, co se děje na zemi. Tedy tak to bylo asi do poloviny knihy, pak jsem se do toho konečně začetla a začalo mě zajímat i to ostatní.

A abych nezapomněla, vzadu byl opět slovníček, který byl řazen podle abecedy. Což určitě není na škodu, ale podle mě by bylo mnohem lepší, kdyby se to ještě rozdělilo na různé podkategorie, jako třeba bohové, nestvůra atd.


Percy
a Annabeth mají mnoho starostí, ale chovají se jako praví hrdinové. Nevzdávají se a stojí při sobě. Věří, že spolu zvládnou cokoliv. Ale nebýt toho druhého, nejspíš by se zhroutili.

Jason tu neměl tak velkou roli jako obvykle, proto jsem si nevšimla skoro žádné změny v jeho chování. I když vlastně, možná tu byl trochu přátelštější než předtím a měl pochopení.

Piper se povahově také moc nezměnila. Ale získala větší jistotu v čaromluvě. Mnohem víc si věřila.

Frank se změnil, a když říkám změnil, myslím úplně. Pryč byla žárlivost i jeho strach otevřít se lidem kolem sebe. Stal se z něj doslova nový člověk, který mi na rozdíl od toho původního Franka nelezl na nervy.

Hazel přišla na spoustu věcí a naučila se víc o své magii. Povahově se moc nezměnila, ale už není tak zmatená a ztracená jako minule.


Leo si konečně nepřipadal jako třetí kolo u vozu. Navíc získal nový cíl. Už ho nezajímají jen jeho stroje. Tenhle opět zábavný, ale už ne litující se Leo, byl skvělý.

Nico je ztracený, uzavřený a odtažitý. S nikým se nechce moc bavit, všem se vyhýbá. Mnohem radši tráví čas sám.

Dějově byl tenhle díl prostě nejlepší, ale místy byl alespoň pro mě trochu nudný. Podle mě se měl autor soustředit spíše na Annabeth a Percyho než na ostatní. Aspoň ze začátku. Potom od půlky to už bylo perfektní.

Opravdu si nejsem jistá, jak tuhle knihu hodnotit. Byla tam místa, kde jsem měla chuť to prostě přeskočit, protože jsem chtěla vědět něco úplně jiného, ale na druhou stranu to asi opravdu byla dějově nejlepší kniha ze série. Bylo to tu nabito akcí a nejrůznějšími zvraty. Asi budu muset začít hodnotit procenty a ne hvězdičkami, protože tahle kniha se mi líbí tak na 98%. Což není celých sto, i když na druhou stranu, kniha, která by si sto procent zasloužila, která by byla naprosto bez chybičky, nejspíš neexistuje.

Za poskytnutí knihy k recenzi mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)