21. 8. 2015

Ukolébavka

Název: Ukolébavka
Původní název: This Lullaby
Spisovatel: Sarah Dessenová
Žánr: Román
Počet stran: 376
Nakladatelství: CooBoo




Obálka se mi zdá dost chudá. Ano, mám ráda jednoduché obálky, ale tahle se mi zdá až moc jednoduchá. Právě kvůli obálce jsem hodně váhala, zda si knihu přečíst nebo ne. Takže kdyby to šlo, tak bych tu obálku změnila, protože to je opravdu hrůza. Tedy podle mě.

Já mám takový zlozvyk, že když jsou v knihovně novinky, které většinou ještě nejsou ani obalené, tak se na ně vrhnu. A jinak tomu nebylo ani tentokrát. Jak říkám obálka mě odpuzovala, ale anotace mě opravdu dost zaujala, protože to nebyla taková ta sladká literatura. Tak jsem to riskla a tuto knihu si přečetla.

Kniha se mi četla dobře. Příběh vůbec nebyl špatný. Ale nebyl tak dobrý, že bych knihu přečetla jedním dechem. Možná jsem asi ten typ na přeslazenou literaturu. Takže jsem jí četla delší dobu, ale to vůbec neznamená, že se mi ten příběh nelíbil nebo že se četla špatně, protože se četla dobře.

Remy nevěří na lásku, protože její otec je opustil a její matka se už mnohokrát vdávala. Najednou Remy potká Dextra. A proti své vůli se do něj zamiluje. Otázka ale zní, jak to všechno dopadne, když jedna Remyina část nevěří na lásku, ale ta druhá tu lásku cítí?

Remy je nepřístupná postava, která má na začátku knihy srdce z ledu, co se týká lásky. Ale během celé knihy pomalu roztává.

Dexter je kluk, který si s ničím nedělá hlavu a bere život tak, jak je.

Konec byl dost otevřený, a když jsem to zjistila, tak sem měla jsem chuť s knihou praštit o zem, chtěla jsem zoufale vědět, co bude dál. Byl to hezký konec, ale prostě konec domyslete si, co bude dál a já tyhle konce moc nemusím. Ale pokud vám vadí otevřené konce stejně jako mně, tak bych si tuto knihu stejně přečetla.

Kniha mě překvapila už jenom tím, že to nebyla to typická přeslazená Love Story, ale že se tu jednalo o věcech, které by se klidně mohly někde stát.

Myslím, že by se to mohlo líbit lidem, kteří mají rádi lásku a romantiku, ale nenávidí tu přeslazenou literaturu, jak říkám takovým těm dívčím románům.

Nevzpomínám si na knihu s podobným tématem, takže budu porovnávat tuto knihu a obecně tu přeslazenou literaturu. Tahle kniha se hodně moc lišila, protože to nebylo tak jednoduché. Byly tu opravdové komplikace. A vlastně vám není vůbec jasné, jestli ty dva spolu budou nebo ne. Ani při té úplně poslední větě. V tom je tato kniha podle mě výjimečná. Nekončí větou a žili šťastně až do smrti.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)