28. 8. 2015

Svůdné zlo

Název: Svůdné zlo
Původní název: Sweet Evil
Spisovatel: Wendy Higgins
Žánr: Fantasy
Počet stran: 413
Nakladatelství: CooBoo




Obálka je jedním slovem dokonalá. Jsem z ní nadšená a nemůžu na ní najít jedinou chybičku. Moc se mi líbí umístění postav a to, jak je jejich oblečení sladěné. A pozadí je krásné vystínované. Vidím v tom na jedné straně temnotu a na druhé světlo. Možná, že to tak nemá být, ale já to v tom vidím.

Na Svůdné zlo jsem měla zálusk už od Vánoc. Dokonce jsem si ho chtěla i koupit, ale bohužel ho v knihkupectví neměli. Nechápu, jak je to možné, většinou tam všechny novinky mají. Tak jsem si ho tedy zarezervovala v knihovně a pak jsem dlouhou dobu čekala, než si ke mně konečně našlo cestu.

Když jsem ho dostala do ruky, byla jsem překvapena tloušťkou. Nevím proč, ale čekala jsem, že to bude něco tenkého a najednou bichle o čtyřista stranách. Ale nevadilo mi to. Mám ráda knihy s hodně stránkami.

Anna je šestnáctiletá holka, která má odpor vůči návykovým látkám. Ale to není všechno má také zvláštní schopnosti. Například vidí auru všech kolem sebe. Na koncertu na který jde se svým nejlepším kamarádem, zahlédne pohledného bubeníka Kaidana, který ji přitahuje. Nemůže na něj a na jeho divné chování zapomenout. Nakonec jí odhalí tajemství. Anna je totiž dcera démona. Ale ne jenom to, ona je i dcera anděla.

Pořád tu říkám, že je knížka velmi čtivá nebo že se četla dobře. A vždycky je to pravda, ale asi bych měla trochu rozšířit svůj slovník. Každopádně mě knížka pohltila. Byla naprosto úžasná. Když jsem ji četla, zapomněla jsem na okolní svět. A to doslova, když jsem jí četla, měla jsem kromě čtení v plánu i další věci, ale jaksi jsem na ně zapomněla a u knížky strávila celý den.

Ještě knížce musím připsat plusové body za to, že v zadu byl seznam všech démonů, kteří se v knize vyskytovali. Včetně toho, jaký hřích představují a jejich potomků. Dost mi to usnadnilo čtení, protože pokud se tam démon nevyskytoval pravidelně, úplně jsem zapomněla, co je jeho úkol a kdo je jeho syn či dcera.

Anna je skvělá holka. Ale podle mě by potřebovala trochu zvednout sebevědomí. Občas jsem se musela jejímu chování smát, protože se chovala naprosto nemožně a vůbec jsem nechápala, kde se v ní ty proměny chování berou.

Kaidan je syn démona smilstva. A to mluví za vše. Je úžasný, dokonalý, boží. Jenže také je tvrdohlavý. Snaží se Annu chránit, protože ví, jaké by byly následky. Ale už si neuvědomuje, že tím jak jí chrání, jí vlastně ubližuje.

Celá knížka byla podle mě opravdu originální. Ale abych se přiznala, docela mě zklamala jedna věc. Ačkoliv to tu nebylo úplně jasně, byly tu jakési náčrty milostného trojúhelníku. A popravdě doufám, že se to nijak nerozvine, protože milostných trojúhelníků mám už plné zuby. Jsou v každé druhé knížce a tuhle by to akorát zkazilo.

Tohle je první knížka s andělskou (démoni jsou přece padlí andělé) tematikou, kterou jsem kdy četla a úplně ji miluji. Příběh je opravdu skvěle propracovaní a nepodobá se to ničemu, co jsem kdy četla. Nebo spíše slyšela o andělech a démonech ve filmech a seriálech. Rozhodně stojí za přečtení.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)