21. 8. 2015

Stefanovy deníky – Stopy minulosti

Název: Stefanovy deníky - Stopy minulosti
Původní název: The ripper
Spisovatel: L.J.Smith
Žánr: Fantasy
Počet stran: 240
Nakladatelství: Fragment

Obálka, prostě úžasná! Ze všech knih co z této série vyšly je nejlepší. Působí na mě tajemným dojmem. Je pravda, že se zase nehodí k příběhu, ale to, že jsou na ní herci s TVD mi to mnohonásobně vynahrazuje.

Stejně jako předchozí díly, je to recenzní výtisk od nakladatelství Fragment.

Kniha byla tak skvělá, že jsem si chtěla ten požitek z tohoto čtení prodloužit. Bohužel to ale nešlo. Protože je těžké odkládat čtení, když máte úžasný příběh. Ta knížka vám pořád říká, abyste si přečetli alespoň ještě jednu další kapitolu. A ani se nenadějete, a je přečtená.

Stefan se vydává do Londýna, protože si je jistý, že s vraždami má něco společného jeho bratr Damon. Ale v Londýně se stane mnoho věcí a tak Stefan váhá, jestli má Damonovi věřit. Jedno je ale jisté, Salvatorovým hrozí nebezpečí.
Stefan se snaží zachránit dívku v nesnázích. A nedůvěřuje Damonovi.


Damon se vyšvihl mezi smetánku a Stefanovým obavám nevěří. Myslí si, že je jeho bratr jen přehnaně úzkostlivý.

Violet je pod Stefanovou ochranou. Nejdříve mi připadala nesmělá. Ale postupem času mi přišla jako dost nafoukaná osoba.

Konec byl dost nešťastný. Chtělo se mi z toho, jak tato kniha skončila plakat. Napsané to bylo vážně pěkně, ale ten děj byl prostě moc smutný.

Tato kniha mě překvapila dvakrát. Poprvé, když jsem zjistila, že děj je o dvacet let později než v předchozí knize. A podruhé, když jsem zde našla sporýš místo rozrazilu. Ještě jsem se k tomu vracela, abych si byla jistá, že tam byl, opravdu napsán sporýš. Já jsem hrozně ráda, že se tam vyskytl název té byliny, tak jak ho většina z nás zná. Ale rozčiluje mě, že první tři knihy to byl rozrazil a teď je to najednou zase sporýš. Možná, že to v té knize je napsáno, aby bylo ukázáno, že postupem času se to přejmenovalo. Ale jistá si tím nejsem.


Kniha se bude líbit všem, kdo četli předchozí díly. Popřípadě všem fanouškům The vampire diaries.

Tato kniha je od ostatních odlišná. Předchozí díly na sebe navazovaly. Nebyl tam žádný větší časový posun. Stopy minulosti se odehrávají dvacet let po událostech v knize Prokletí. Takže už tím je tato kniha zvláštní. Ale není to nic, co by z ní dělalo horší knihu. Pak je tu ta záhadná změna Rozrazilu na Sporýš a jinak asi nelze nic porovnávat. Všechny díly jsou skvělé a tento není výjimkou.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)