21. 8. 2015

První rudá kapka

Název: První rudá kapka
Původní název: First Drop of Crimson
Spisovatel: Jeaniene Frost
Žánr: Fantasy/Román
Počet stran: 368
Nakladatelství: Baronet




Obálka knihy na mě působí hodně temně a to se k příběhu hodí. Ale i tak se mi obálka zdá taková divná. Prostě si mi nijak zvlášť nelíbí, ale k příběhu se hodí.

Knihu jsem objevila tak, že jsem na jednom blogu procházela měsíční chvástačku ve které mě tato kniha na první pohled zaujala. Ne tedy podle obálky, ale proto, že byla o upírech a já čtu vše, co se týká upírů.

Kniha se mi četla velmi dobře. Nebylo tam vůbec nic nudného, naopak to bylo celé nabité akcí. A bylo to i trochu strašidelné.

Denise je obyčejná smrtelnice, která má ale za přátele upíry. Denise přišla skoro o celou rodinu a důvodem je pakt s ďáblem, který uzavřel její dávný předek. Ďábel chce po Denise, aby ho přivedla. Denise nemá jak se do světa upírů, kde se s největší pravděpodobností její předek schovává, dostat a tak požádá upíra, který jí nikdy nebyl moc sympatický - Spadea - aby jí pomohl ho najít. Co se ale stane mezi Denise a Spadem během pátrání? A najdou ho nakonec?

Hlavní postavy mi přišly velice sympatické. Spade je takový ten upír, pro kterého je všechno maličkost a s ničím si nedělá strasti. No, skoro s ničím. Je odvážný a nikdy by nenechal své přátele napospas. A Denise mi přišla jako silná osobnost, zmítající se v pochybnostech. A která si nemůže přestat dělat starosti o to, co kolik stojí.

Závěr knihy se mi velice líbil. Kdybych mohla, tak bych na něm nezměnila vůbec, ale vůbec nic. Je to po dlouhé době závěr, který byl podle mě naprosto dokonalý. Skvěle se hodil k celému příběhu.

Kniha mě překvapila v mnohých věcech. Především jsem vůbec nečekala, že to bude takhle akční a myslela jsem, že ta kniha bude spíš temnější něco jako horor. Ale nebyla. Jak už jsem řekla, byla tou akcí nabytá a taky v ní byla romantika a to je další věc, kterou bych od téhle knihy nečekala.

Tohle by se mohlo líbit lidem, kteří mají rádi romantiku a nadpřirozeno. Vzhledem k tomu, že jsem měla knihu půjčenou z knihovny pro dospělé je podle mě spíš pro starší. Takže tak od třinácti let řekla bych. Ale neříkám, že by se to nemohlo líbit i mladším. Ale mám takový pocit, že mladší čtenáři by se u této knihy docela dost červenaly.

Když knihu porovnám třeba s Twilight, tak je to úplně něco jiného. Twilight je taková přeslazená knížka s trochou akcí. Tahle je naopak akční knížka, která vlastně není ani trochu přeslazená, ale ta romantika tam je opravdu hodně. A když to tak řeknu, tak tohle má smysluplný příběh.

S téhle knihy jsem si odnesla nádherný pocit. Vůbec se mi nechtělo tuto knihu odložit, protože to bylo prostě něco úžasného. Nepřineslo mi to žádné poučení ani žádné vzdělání. Ale hodiny, které jsem strávila čtením, byly opravdu naplněny kvalitní četbou. Takže pokud máte rádi upíry, doporučuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)