25. 8. 2015

Poselství jednorožců

Název: Poselství jednorožců
Původní název: Poselství jednorožců
Spisovatel: Michaela Burdová
Žánr: Fantasy
Počet stran: 694
Nakladatelství: Fragment




Vlastně si nejsem úplně jistá, co k obálce říct. Líbí se mi, ale řekla bych, že je to spíše průměrná obálka. Každopádně jsem nadšená z ornamentů kolem jednorožce. Vypadá to magicky a bez nich by obálka nebyla tak pěkná, jak je.

Po grafické stránce mě však zklamalo, že v knize nebyla mapa Lilandgarie. Z Míšiných knih jsem si už zvykla na to, že tam má většinou mapu světa popřípadě ještě kresby postav, ale tady nebylo nic. Bylo mi to docela líto, i když nebylo těžké si mapu dohledat na autorčině stránce.

Poselství jednorožců je prvotina Michaely Burdové, od které jsem už četla sérii Syn pekel a mám rozečtenou sérii Křišťály moci. A vzhledem k tomu, že zmíněné série se mi líbily, řekla jsem si, že už je na čase přečíst si Poselství jednorožců a když už, tak proč rovnou nesáhnout po kompletu?

Vzhledem ke stylu psaní se mi knížka četla skvěle. Byl to autorčin styl. Hodně popisových částí, takže člověk opravdu musel mít náladu to všechno přelouskat. Když na to člověk náladu nemá, tak to sice čte, ale nevnímá to, a to je opravdu škoda, protože tak o mnoho přichází. Ale měla jsem se čtením ze začátku trochu problém, protože knížka je hodně velká a k tomu má malá písmenka. A o to bylo čtení trochu těžší, protože na velikosti písma a rozložený kapitol, taky hodně záleží.

V Lilangarii žijí jednorožci, ztělesnění dobra. Teď tuto zemi, ale ohrožuje zlo, protože se jeden jednorožec zatoulal tam, kam neměl. Je na elfské princezně Aranis, královny země, aby dovedla jednorožce zpátky k ostatním a zničila Valgara, temného čaroděje. Ona ani její doprovod to však nebudou mít lehké. Valgar se jen tak nevzdává a snaží se je zastavit. A ani Lilandgarie není v bezpečí. Na vesnice posílá Valgar své monstra ze samotné temnoty, aby zničily všechno.

Aranis je elfka, královna Země. Má černé vlasy a modré oči. Je odvážná a silná. Ale také nejistá, i když si to nechce připustit. Ví, jaký je její úkol a hodlá ho splnit, i kdyby jí to mělo stát život.

Veragin má hnědé oči a blond vlasy. Je opředen tajemstvím a právě jeho záhadnost mu přidává na přitažlivosti. Snaží se pomoci svým přátelům v boji a napravit své chyby. Je na sebe však trochu přísný. Nechce si připustit, že už všechno zlé dávno napravil.

Elf Eleas, jeden ze strážců princezny Aranis. Má modré oči a bílé vlasy. Je velmi moudrý, nikdy lidi nesoudí a hlavně nedělá unáhlené závěry. Nemá problémy s důvěrou a je to skvělý přítel.

Elfka Lavril, strážkyně princezny a sestra Elease. Stejně jako on má bílé vlasy, ale její oči jsou zelené. Na rozdíl od něho má však prudkou povahu. Dělá unáhlené závěry a je nedůvěřivá. Také je hodně popudlivá. Snaží se být silnou, ale i na ní je toho občas trochu moc.

Falien je princem Lilandgarie. Jeho vlasy jsou hnědé a oči též. Je to hodný člověk, ale také velmi impulzivní a nedůvěřivý. Občas dělá unáhlené závěry, které nejsou moc dobré.

Kentaur Temas má šedé oči a černé vlasy. Je hodně výřečný a připadá mi, že se jen tak něco nezalekne. Je pohodový a vždycky zvedne náladu.

Snížek je kočkoroh se zelenýma očima a bílou srstí. Pořád si na něco stěžuje, většinou na to, že má hlad. Tvrdí, že se ničeho nebojí a že všechny ochrání, ale je to naopak. Snížek je Veraginův nejlepší přítel a spolu jsou dokonalé komické duo.

Lilandgarie je opravdu nádherná. Momentálně sice sužovaná zlem a tak trochu poničená, ale i tak je krásná. Atmosféra toho místa na vás z knihy přímo sála. Kdybych mohla, hned bych se tam vydala. Je to opravdu nádherné místo, kde by stálo za to, prožít život.

Spousta lidí tvrdí, že poselství jednorožců je pohádka pro děti. Já nesouhlasím. Oproti jiným autorčiným knihám tu sice chybí sexuální náznaky, ale pro děti to rozhodně není. Pokud by se to někdo rozhodl číst svým dětem, asi by to dopadlo hodně špatně. Celou tuhle knihu provází smrt, krutá smrt.

Jak jsem se dočetla je série velmi úspěšná. Kromě toho, že tady vyšla jako trilogie o třech samostatných knihách a následně vyšel tento komplet, tak knihy byly vydány i v Srbsku a na podzim je Fragment vydá i na Slovensku. A popravdě nevím o mnohých knihách českých spisovatelů, které by vyšli ve Slovensku nebo naopak. Její úspěch tedy nelze přehlédnout.

Knížka je úžasná a já vám ji doporučuji všemi deseti. Ať už si přečtete komplet nebo to budete číst po dílech. Stojí to za to. Jen bych vás asi měla upozornit, abyste se připravili na konec. Konec není špatný, ale je hodně emotivní a já sama jsem se po jeho přečtený dívala do zdi a neustále o něm přemýšlela.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)