25. 8. 2015

Percy Jackson - Poslední z bohů

Název: Percy Jackson - Poslední z bohů
Původní název: The Last Olympian
Spisovatel: Rick Riordan
Žánr: Fantasy
Počet stran: 408
Nakladatelství: Fragment





Přiznávám, že tato obálka se mi spolu s obálkou prvního dílu líbí nejvíc. Je to asi proto, že je nejjasnější. Nemám nejmenší pochybnosti o tom, že na obálce spolu bojuje Percy s Kronem. Aspoň tedy doufám, že to tak je a já se nemýlím. Navíc je v takové nádherné modro-fialové barvě.

Čekala jsem závěrečnou bitvu, ale popravdě mě trochu mátl název. Neměli bojovat proti nějakému bohovi a dost jsem pochybovala, že by všichni Bohové umřeli, když jsou vlastně nesmrtelní. Co bylo názvem myšleno, jsem do teď nepochopila.

Kniha byla stejně kvalitní jako předchozí díly. Měla jsem ji rychle přečtenou a opravdu se mi hodně líbila. Celá kniha byla v podstatě o tom, jak mezi sebou válčili, a já si myslela, že mě to bude trochu nudit, protože na války mě neužije. Ale když mezi sebou válčí Bohové a Titáni, tak je to asi jiný případ, protože jsem se vážně ani chvíli nenudila.

Bitva mezi polokrevnými a Titány začíná. A je na Percym, jestli bude Olymp zachován nebo zničen. Percy se také konečně dozvídá celé znění věštby, které proneslo Orákulum. Teď už jen musí poznat, kdo je na jejich straně a kdo na straně Titánů. Poznat, kdo je jejich přítel a kdo to jen předstírá. A nepodlehnout smutku v zápalu souboje. Tahle bitva o všem rozhodne. Ale dřív než se bitva rozjede naplno, musí najít Grovera.
 
Percy mi v tomhle díle přišel odvážnější než dřív. Ale zároveň byl také dost na pochybách kvůli věštbě a vší té smrti. Jenže pořád zůstal sám sebou a nevzdal se naděje.

Annabeth byla dost žárlivá. Skoro se mi chtělo jejímu chování i smát. Právě díky tomu mi byla Annabeth tak nějak blíž. Jako by to říkalo, že není jen polokrevná odvážná hrdinka dcera Afroditina, že je to také pořád dívka.

Grover se snad nikdy nezmění. Tenhle Satyr podle mě může zestárnout klidně o padesát let, ale vždycky bude stejně úžasný, jako je teď.

Tyson byl velmi odvážný. Oproti době, kdy jsme se s ním setkaly poprvé, se posunul pěkný kus vpřed a podle mě je stejně odvážný jako Percy. Přeci jen to jsou oba synové Poseidonovy.


Popravdě bych se ale právě v této době nechtěla v knize ocitnout. Všude byla válka, padlí bojovníci za obě strany a všechno se hroutilo. A ještě ke všemu byl dost nejistý výsledek.

Musím říct, že se tady dělo plno překvapivých věcí. Nejvíc jich asi bylo na konci, ale celou knihu mě něco překvapovalo. Po celou dobu čtení jsem zkrátka zapomínala údivem zavírat pusu.

Ve všech dílech Percyho Jacksona je opravdu hodně akce. Ale tohle byla knížka, která byla akcí doslova nabitá. Pro mě to však je ta nejsmutnější kniha. Umřelo to mnoho postav. Některé jsem z předchozích knih ani skoro neznala, ale všech mi jich bylo líto a s jejich smrtí jsem se smířila jen nerada.

Percy Jackson po páté. Klapka a konec. Konec jedné opravdu skvělé série, kterou jsem si zamilovala a na příběhy Percyho Jacksona nehodlám zapomenout. Když se mi nějaká série zapíše do srdce, zůstane tam navždy. Krom toho jsem si jistá, že se k Percymu zase někdy vrátím.

Za poskytnutí knihy k recenzi mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)