25. 8. 2015

Mezi nebem a zemí - Čekání na zázrak

Název: Mezi nebem a zemí - Čekání na zázrak
Původní název: Body & Soul
Spisovatel: Stacey Kade
Žánr: Fantasy
Počet stran: 240
Nakladatelství: Fragment





Obálka je naprosto úžasná! Jediné co ji kazí je zase ten štítek Young Adults. Já si toho snažím nevšímat, ale konkrétně u téhle série mi to vadí víc než u ostatních, nevím proč. A možná ještě, že když se dá hřbetem k prvním dvěma dílům, tak že přechod z červené a žluté na modrou je trochu nezvyklý, ale nemyslím, že by to nějak zvlášť vadilo.

Čekala jsem, že příběh Alony a Willa dostane nějaké absolutní ukončení. A přiznávám, že jsem se také trochu bála toho, aby třetí díl nebyl o ničem. Popravdě jsem si neuměla představit, o čem přesně by mohl být.

Stejně jako předchozí díly byla kniha čtivá. Tak čtivá, že jsem se od ní nemohla odtrhnout. Vždy jsem si řekla, že si přečtu ještě jednu kapitolu a pak půjdu dělat něco užitečného, ale nakonec jsem si přečetla ještě jednu a pak další a další. A když už jsem se konečně rozhodla jít dělat něco jiného, tak jsem se ke knize stejně za pár minut vrátila. Je to kniha, která vás nepustí, doslova.

Alona momentálně obývá, Lilyino tělo. Spolu s Willem se snaží přijít na to, jak rozdělit Alonu a Lily tak, aby Alona nezmizela a Lily přežila. Jinými slovy hledají nějaký zázrak. Mezi tím vším pátráním narážejí na jednoho opravdu zlomyslného ducha, kterému není nic svaté. A tak musí řešit další problém.

Alona se dost změnila. Je to jiná osoba a teď nemyslím jen kvůli tomu, že obývá Lilyino tělo. Ale uvědomuje si některé věci, které si dřív neuvědomila. A na ostatních jí záleží mnohem více než předtím. Měla jsem jí ráda v předchozích dílech a tady jsem jí měla ještě radši.

Willa mám ráda od prvního dílu, je to skvělý kluk. Jenže v tomhle dílu mi trochu lezl na nervy. Zdálo se mi, že Aloně vyčítal věci, které nebyly její chybou. Nedokázal se vžít do její situace, neuvažoval jasně. Řídil se emocemi, které ho napadly, takže trochu horká hlava. Ale pořád to byl ten samý kluk ochotný bojovat za Aloninu existenci.

Děj byl celkem překvapivý. A kupodivu jsem opravdu nevěděla, jak to všechno bude pokračovat. Konec už ale tak překvapivý nebyl. V hlavě jsem měla jen dva možné konce a předpokládala jsem, že jedním z nich by to autorka neukončila, že by to svým čtenářům neudělala. Takže zbýval jeden a skončilo to tak, jak jsem předpokládala. Kupodivu mi to ale vůbec nevadilo. Překvapivý děj to dokonale vyvážil.

Když teď porovnám závěrečný díl trilogie s předchozími dvěma, tak tam vlastně není skoro co porovnávat. Rozdíl mezi díly je podle mě opravdu minimální jen o několik málo setin. Všechny tři díly jsou stejné dobré. Třetí spolu s prvním patří mezi mé nejoblíbenější.

Kniha a celkově tahle série se mi opravdu hodně líbila a určitě se k nim někdy v budoucnu přečtu znovu. A už teď si knížky procházím a čtu si z nich mé oblíbené části, protože mi vždycky zvednou náladu. Také budu doufat, že u nás co nejdříve vyjde další autorčina knížka, protože pokud mohu soudit podle této série je Stacey Kade opravdu skvělá spisovatelka.

Za poskytnutí knihy k recenzi mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)