26. 8. 2015

Netvor

Název: Netvor
Původní název: Beastly
Spisovatel: Alex Flinn
Žánr: Fantasy
Počet stran: 224
Nakladatelství: MOBA





Obálka je celá v černé, šedé a bílé což dost podtrhuje magičnost. Popravdě se mi ale nelíbí postavy. Ačkoliv to nejsou herci z filmu, působí to spíše jako obálka k DVD Beastly než obálka knihy. Kromě toho má hlavní hrdina blond vlasy a tady je jasně vidět, že jsou černé. Ale celkově se mi docela líbí. Kromě vzhledu obálky se mi také líbí vazba knihy. Znám Hardbacky a paperbacky, ale tohle je vazba, kterou neumím pojmenovat. Je to něco mezi hardbackem a paperbackem a je to opravdu skvělé. Není to tak tvrdé, abyste s tím mohly vzít někoho po hlavě (což tedy nevím, jestli je výhoda nebo nevýhoda) ale ani tak měkké, aby se ohýbaly rohy desek.

As před dvěma lety mi kamarádka doporučila film Beastly, protože v něm hrála Vanessa Hudgens. Musím říct, že film jsem si opravdu zamilovala, o čemž svědčí i to, že jsem ho viděla několikrát, a vlastně od prvního zhlédnutí jsem si chtěla přečíst knihu.


Vzhledem k filmu jsem měla od knihy dost konkrétní očekávání. Měla jsem za to, že to bude v podstatě to samé, zvlášť když i obálka vypadá jako filmová, i když není filmová.

Četla se mi velmi dobře. Musím podotknout, že za to mohlo i to, že kniha nebyla členěna jen na kapitoly, ale i na části. A mně se to čte mnohem lépe, když je to rozděleno na více částí. Na konci každé části je chatovací okno, kde spolu komunikuje netvor, žabák, mořská panna… A přiznávám, že to mi tam docela vadilo. Nebyl to nějaký velký problém, ale odvádělo to pozornost od příběhu. Na druhou stranu jsem to mohla klidně přeskočit, ale neudělala jsem to.

Kyle Kingsbury je krásný, bohatý a nesnesitelně arogantní. Což by asi nebyl takový problém, na světě je plno takových lidí. Jenže Kyle udělal fatální chybu. Znepřátelil si čarodějku, která ho zaklela v netvora. Ale má šanci na záchranu. Pokud do dvou let najde pravou lásku, kletba bude zlomena.

Kyle je jako spousta ostatních bohatých dětí. Rozmazlený, arogantní a myslí si, že když lidé nejsou jako on, jsou pod jeho úroveň. Ne že by mu to mohl někdo vyčítat vzhledem k jeho otci. Ale po tom, co se ocitne v cizí kůži, se začíná měnit. Začíná chápat lidi kolem sebe, a že ne všechno, co chce, dostane jen tak.

Kendra je čarodějnice, která zaklela Kylea, ale i přes jeho příšerné chování mu dala šanci, aby se z toho zakletí vymanil. Rozhodně tedy není nijak zákeřná, zvlášť proto, že se Kyleovi snaží i pomoct se zlomením kletby.


Lindy je laskavá a obětavá. Ale bohužel také nešťastná. Celý svůj život přizpůsobovala svému otci a nehleděla na to, co by si přála ona sama.

Dost mě překvapilo, že se kniha podobá spíše původní pohádce Kráska a zvíře než filmu, který byl podle knihy natočen. Popravdě si nejsem vůbec jistá, jestli to bylo příjemné nebo špatné překvapení.

Podle mě se to bude líbit všem, kdo mají rádi fantasy. Zvláště pak všem, kteří mají rádi pohádku Kráska a zvíře a všechny její verze.

Když knihu porovnán s klasickou pohádkou, tak se to liší akorát tím, že je to zasaženo do dnešní doby. Když to porovnám s filmem, který byl podle této knihy natočen, tak se to liší opravdu hodně. Třeba tím, že tady byl Kyle opravdu netvor se vším všudy kdežto ve filmu byl člověk. Ale popravdě jsem ráda, že jsou dvě verze jednoho příběhu, protože se mi líbí jak kniha, tak film.

Kniha Netvor je z edice Kendra Chronicles a je to jediná kniha z této série, která zde vyšla. Což je mi opravdu líto, protože už teď vidím, že je to vážně skvělá spisovatelka. A vzhledem k tomu, že jsou to knihy z jedné a té samé série jsou určitě na podobné téma a to by mě opravdu zajímalo. Bohužel se zatím evidentně nenašel nikdo, kdo by si uvědomil, že je to opravdu škoda. Doufám, že časem knihy z této série vyjdou. A radši dříve než později.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)